ممانعت از اعزام به مرخصی امیر ستاری

مسئولان زندان تبریز با اجرای دستورات غیرقانونی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی از اعزام به مرخصی امیر ستاری فعال مدنی ترک (آذربایجانی) محبوس در این زندان خودداری می کنند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مسئولان زندان تبریز از اعزام به مرخصی امیر ستاری که در تاریخ ۱۱ دی ماه ۱۳۹۶ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است، خودداری می کنند.

یک منبع آگاه در این رابطه گفت: «مرخصی امیر ستاری با کار شکنی “فاضل نیا”؛ معاون امنیتی استاندار آذربایجان شرقی و از اعضای پرنفوذ ارگان های امنیتی تا کنون لغو شده است.»

این منبع اضافه کرد: «پدر این فعال ترک (آذربایجان) نیز که در روزهای گذشته برای گرفتن مرخضی برای فرزندش به دادسرای تبریز مراجعت کرده بود، مورد توهین و تحقیر قرار گرفته است .»

امیر ستاری  از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری دیماه سال گذشته از سوی شعبه دو دادگاه انقلاب تبریز  به اتهام “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی” به ۷ ماه حبس تعزیری محکوم  و روز  سه‌شنبه ۱۹ تیرماه جهت اجرای حکم راهی زندان تبریز شد.

این حکم صادره در شعبه سوم دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی عیناً تائید شد.

گزارش شده است، مسئولین زندان تبریز پس از ورود امیر ستاری به زندان، وی را از بند قرنطینه مستقیما به «بند سه گانه» زندان تبریز که مختص معتادان، قاچاقچیان و افراد خطرناک می باشد، منتقل کرده اند.

امیر ستاری، دانشجوی کارشناسی رشته علوم تربیتی به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز در زمینه حقوق قومی شهروندان ترک‌ مانند مبارزه با تبعیض‌های قومیتی و مبارزه برای رسمی شدن زبان ترکی چندین بار بازداشت شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید