بی‌خبری از سرنوشت محمد مظفری پس از گذشت ۸۹ روز بازداشت

۸۹ روز از بازداشت «محمد مظفری» عضو سازمان دانشجویان و دانش‌آموختگان جبهه ملى ایران، گذشته است؛ سرنوشت، محل نگهداری و وضعیت او همچنان نامعلوم است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نیروهای اطلاعات سپاه، ساعت ۸ صبح یک‌شنبه ۲۶ بهمن‌ماه ۱۳۹۳، به منزل «محمد مظفری» در تهران حمله کرده و وی را بازداشت کردند. از آن روز سه ماه گذشته و تاکنون از این عضو سازمان دانش‌آموختگان جبهه ملی ایران خبری در دست نیست.

گفته شده ماموران اطلاعات در زمان بازداشت «محمد مظفری»، پس از گردآوری مقادیر زیادی مدارک، کتاب، نوشته‌های شخصی، موبایل و رایانه متعلق به وی را با خود برده بودند.

«محمد مظفری» هنرمند، خواننده و ترانه‌سراست.  سایت ملیون ایران درباره‌ی وی نوشته: “در ۲۶ بهمن‌ماه ۱۳۹۳، حدود ۲۰ نفر از ماموران سپاه با ظاهری داعشی به خانه آقای محمد مظفری ۲۶ ساله، هوادار مصدق و از مدافعان حقوق بشر که خواننده و ترانه‌سراست، ریخته ایشان را بازداشت نموده و اموال الکترونیکی، موبایل‌ها، کتب و جزوات موجود در خانه ایشان را ضبط و ساکنان خانه را در صورت مصاحبه با رسانه‌ها تهدید به مجازات نموده‌اند. در اثر این بازداشت مادر آقای محمد مظفری سکته قلبی نموده و راهی بیمارستان شده است. پدر ایشان بازنشسته و از کار افتاده است.”

او پس از بازداشت به بند ۲ الف سپاه انتقال داده شده و تنها یک بار تماس تلفنی دو دقیقه‌ای داشته و سلامت خود را به اطلاع خانواده رسانده است.

«ملوک تورانی» مادر «محمد مظفری» در نامه‌ای به تاریخ ۱۸ فروردین‌ماه ۱۳۹۴ درباره فرزندش نوشته: “اکنون در بند دو الف زندان اوین بازداشت است و از سرنوشت آن و وضعیت پرونده ایشان خبری نیست. امیدوارم مسوولین قوه قضاییه که خود را خردمند معرفی می‌کنند، درایت و شجاعت به خرج داده، جوانان دلسوز این سرزمین که به ناحق در بند دو الف که طی این چند ماه بازداشت شده‌اند را فوری آزاد نموده و به این ملت شریف ثابت کنند که هنوز هم این سرزمین براساس لج و لج‌بازی‌های کودکانه چند نادان اداره نمی‌شود.”

«محمد مظفری» همچنان بلاتکلیف است و از اتهامات انتسابی، وضعیت و سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید