بازداشت شهروندان اهل سنت در استان خوزستان از ابتدای محرم

شماری از شهروندان اهل سنت در استان خوزستان، طی هفته های گذشته از سوی اطلاعات سپاه اهواز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، از ابتدای محرم سال جاری، شماری از شهروندان اهل سنت در شهرهای اهواز، شیبان، سوسنگرد و ویس از سوی نیروهای قرارگاه ابوالفضل العباس تابع اطلاعات  سپاه در اهواز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

روز چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ مصادف با دوم محرم، تعدادی از شهروندان عرب در منطقه ملاشیه در جنوب شهر اهواز به نام های محرم لامی شموسی ۳۱ ساله،عیدان شموسی۲۸ ساله،شانی شموسی۲۹ ساله ،فرحان شموسی۲۷ ساله فرزند عباس،امیر شموسی۱۹ ساله فرزند عباس و جاسم حیدری۲۱ ساله فرزند شایع از سوی نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت شدند.

روز سه شنبه ۲۳ شهریورماه ۱۳۹۷ مصادف با چهارم محرم؛عزیز حمیداوی ، حمید حمیداوی، امید بچاری،امین بچاری و محمود دورقی از اهالى روستاى امویلحه از توابع شهر ویس شهرستان باوى توسط قرارگاه ابوالفضل العباس تابع اطلاعات سپاه نیز بازداشت شدند که تا کنون از سرنوشت آنان خبرى در دست نیست.

روز سه شنبه ۲۷ شهریورماه ۸ محرم نیز دو تن از شهروندان اهل سنت شهر شیبان بنام هاى محمد زبیدى وحسین زبیدی توسط اطلاعات سپاه بازداشت شدند.این دو شهروند به اتهام تیراندازى به پایگاه بسیج سابقه بازداشت داشتند.

همچنین  روز گذشته ۲۸ شهریور ۱۳۹۷، کمپین خبر از بازداشت شماری از شهروندان عرب اهل سوسنگرد را داده بود.

روز گذشته در مراسم روز تاسوعا،  شماری از شهروندان عرب اهل سوسنگرد با سر دادن شعارهایی به زبان عربی به سیاست های نظام حاکم بر ایران از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

هویت دو تن از بازداشت شدگان روز گذشته در سوسنگرد، “احمد سویدى از اهالى روستاى حجیه” و “فایز عفراوى از اهالى روستاى البوعفرى از توابع شهر سوسنگرد” عنوان شده است.

از محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه برخی از شهروندان عرب بازداشت شده اطلاعی در دست نیست و خانواده این افراد در بی خبری از وضعیت آنان بسر می برند.

در ماههای اخیر نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در استان خوزستان فشارهای خود را علیه فعالان عرب تشدید کرده، بطوری که بیش ازصدها نفر از فعالان عرب در اهواز و چند شهر دیگر از سوی این  نیروها بازداشت شده اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید