پیام ویدئویی دبیر کل سازمان ملل به مناسبت روز جهانی صلح

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در پیامی ویدئویی به مناسبت روز جهانی صلح گفت: “امسال در حالی روز جهانی صلح را پاس می‌داریم که برای گرامیداشت هفتادمین سالگرد انتشار اعلامیه جهانی حقوق بشر آماده می‌شویم.”

روز جهانی صلح همه‌ساله در ۲۱ سپتامبر برپا می‌شود. این روز که به صلح اختصاص دارد، به طور ویژه به نبود جنگ و خشونت می‌پردازد.

مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۱۹۸۱ در نشست خود روز سه‌شنبه ۲۱ سپتامبر را “روز جهانی صلح” نامید.

مجمع عمومی سازمان ملل انگیزه‌ی خود از نام‌گذاری این روز به عنوان “روز جهانی صلح” را ترویج صلح در میان ملتهای مختلف جهان عنوان کرده بود. در اعلامیه‌ی این مجمع آمده است: «این روز باید رسماً به این عنوان نامیده و جشن گرفته شود. از این روز باید برای مراقبت از ایده‌ی صلح و تقویت آن چه در درون کشورها و اقوام مختلف و چه در میان آنها بهره گرفت.»

به همین مناسبت، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل روز گذشته در پیامی ویدئویی به مناسبت روز جهانی صلح گفت: “امسال در حالی روز جهانی صلح را پاس می‌داریم که برای گرامیداشت هفتادمین سالگرد انتشار اعلامیه جهانی حقوق بشر آماده می شویم.”

وی می گوید: “امسال در حالی روز جهانی صلح را پاس می‌داریم که برای گرامیداشت هفتادمین سالگرد انتشار اعلامیه جهانی حقوق بشر آماده می شویم. این سند اساسی یادآور آن است که صلح تنها زمانی می تواند ریشه بدواند که مردم از گرسنگی، فقر و ستم آزاد شوند و به رفاه و شکوفایی دست یابند .
با راهنما قرار دادن اعلامیه جهانی حقوق بشر، ما باید در راستای تحقق کامل اهداف توسعه پایدار اقدام کنیم.”

دبیر کل سازمان ملل افزود: «من شما را دعوت می کنم که در دفاع از برابری جنسیتی، جوامع فراگیر و متنوع و محیط زیست صدایتان را بلند کنید. سهم خود را انجام دهید، در مدرسه، در محل کار، در خانه. هر قدم در این راه مهم و تاثیرگذار است. بیایید با هم برای ترویج و حمایت از حقوق بشر اقدام کنیم و صلحی پایدار را برای همگان خواهان شویم.»

پیام ویدئویی آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در ادامه آمده است:

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید