ارسلان خودکام به اتهام “جاسوسی” به اعدام محکوم شد

“ارسلان خودکام”زندانی محبوس در زندان مرکزی ارومیه به اتهام “جاسوسی و همکاری با احزاب معاند نظام” به اعدام محکوم شد. وی از اعضای سپاه پاسداران در شهر مهاباد است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، “ارسلان خودکام” ۴۷ساله، اهل شهر مهاباد، متاهل و دارای یک پسر ۱۵ ساله است که هم اکنون در زندان مرکزی ارومیه (دریا) زیر حکم اعدام به سر می‌برد.

ارسلان خودکام در فروردین ماه سال ۱۳۹۷ جهت ماموریتی از طرف سپاه پاسداران از مهاباد به اشنویه مسافرت کرده است وی در این سفر از سوی اطلاعات سپاه بازداشت شد. خودکام مدت سه ماه را تحت بازجویی این نهاد امنیتی و اطلاعات ارومیه سپری کرد و در نهایت به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد.

اتهام اولیه وی که در دادسرا تفهیم شده “همکاری با حزب دمکرات کردستان ایران” عنوان شده که پس از حدود ۶ جلسه محاکمه در دادگاه انقلاب ارومیه پرونده این زندانی امنیتی-سیاسی به شعبه ۳۲ دادگاه نظامی ارومیه ارجاع و نهایتا طی یکماه گذشته بدون داشتن حق وکیل به اتهام “جاسوسی و همکاری با احزاب معاند نظام” به اعدام محکوم شده است.

یک منبع مطلع به سازمان حقوق بشر ایران گفته است: “ایشان  ۲۲ سال پیش به حزب دمکرات کردستان ایران پیوست و بعد از حدود یک سال به دلایلی از بدنه حزب دمکرات جدا شد و بعد به سپاه پاسداران پیوست. او حدودا ۱۵ سال را در استخدام سپاه پاسداران در مهاباد سپری کرد اما سپاه پاسداران مدعی است که او در تمام این مدت اسناد و مدارک سپاه را برای ارگان امنیت حزب دمکرات کردستان ایران ارسال کرده است ولی آقای خودکام این ادعا را رد می‌کند”.

منبعی که در ارتباط با پرونده وی با سازمان حقوق بشر ایران گفتگو کرده، در ادامه گفته است: “در آخرین جلسه دادگاه که حکم اعدام برای او صادر کردند  قاضی پرونده‌اش عوض شد و از قاضی پیشین او که مسئولیت رسیدگی به پرونده را بر عهده داشت، خبری نبود. در واقع کسی که حکم اعدام را صادر کرد اصلا دفاعیات را نشنیده بود.

او اکنون در بند سه زندان مرکزی ارومیه به سر می‌برد و او را به خاطر شکنجه روحی و روانی به بند عالی قاتلین و موادی منتقل کردند و در این بند، زندانیان عادی بدستور حفاظت اطلاعات زندان او را اذیت می‌کنند و هرگاه به اطاقش حمله‌ور می‌شوند و وسایل‌های او را دور می‌اندازند. خودکام حتی به خانواده‌اش گفته که چند تن از زندانیان ادرار‌شان را بر روی تختش می‌ریزند و جهنمی برایش ساختند”.

اخذ اعتراف زیر شکنجه و عدم دسترسی به وکیل تعیینی، از موارد نقض حقوق انسانی این زندانی به شمار می‌روند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید