تداوم بازداشت و بلاتکلیفی یک تبعه افغانستان در زندان سراوان/ سند

نعمت موسوی، زندانی تبعه افغانستان محبوس در زندان سراوان که در سال ۱۳۹۵، از سوی نیروهای انتظامی بازداشت شده است، پس از گذشت دو سال کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشت بسر می برد.

نعمت موسوی، ۲۱ ساله در تاریخ ۱۷ آبان ۱۳۹۵، در مسیر راه چابهار ـــ خاش از سوی ماموران نیروی انتظامی به اتهام داشتن “شاکی خصوصی” بازداشت شد.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، این زندانی تبعه افغانستان، پس از بازداشت از سوی نیروهای انتظامی به مدت ۹ ماه در زندان خاش  به صورت بلاتکلیف نگهداری شده و سپس به زندان سراوان منتقل شده است.

هم اکنون نامبرده مدت بیش از ۱۴ ماه است که در زندان سراوان به سر می برد.

یک منبع مطلع در این باره گفت: “ نعمت در کلیه مدت نگهداری صرفا یکبار برای بازپرسی به دادگاه منتقل شده است و در اوایل روزهای بازداشت شاکی او اشتباهاتی را پذیرفته و موارد لازمه در پرونده  وی موجود است.”

این منبع آگاه در ادامه افزود: “مسئولان به خانواده وی گفته اند که به دلیل شلوغی و کثرت پرونده ها زودتر از یک سال امکان بررسی پرونده وی وجود ندارد اما پرونده به دو سال رسیده و هنوز مورد پیگیری قرار نگرفته است”

این زندانی افغانستانی در جریان گفتگو با خانواده خود بلاتکلیفی در زندان را “رنج آور و زجر دهنده” توصیف کرده و خواستار رسیدگی به پرونده خود شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید