بیانیه عفو بین‌الملل در خصوص حمله مسلحانه در رژه نظامی اهواز

تصاویر متعلق به دقایقی پس از حمله به رژه نیروهای مسلح در اهواز

در جریان تیراندازی صبح روز شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷، شماری از شرکت‌کنندگان و حاضرین در رژه نیروهای مسلح در اهواز، کشته و زخمی شدند.

بنا به گزارش‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های دولتی در این روز و طی جریان تیراندازی ۲۵ نفر کشته و دست کم ۵۳ نفر زخمی شدند.

عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای حمله مسلحانه مرگ‌بار صورت گرفته به رژه نظامی در اهواز که در محل آن تماشاچیان غیر نظامى از جمله زنان و کودکان حضور داشتند را محکوم کرد.

عفو بین‌الملل در ادامه بیانیه خود از مقامات جمهوری اسلامی خواست که افراد مسئول پاسخگو نگاه داشته شوند، اما این پاسخگویی بر اساس اصول دادرسى‌ منصفانه و بدون توسل به شکنجه و مجازات اعدام باشد.

شاید بسیاری از افرادی که در این رژه شرکت کردند یا برای تماشای آن گردهم آمده بودند، هرگز فکر نمی‌کردند که ممکن است این اتفاق برای آنها بیفتد و اکنون بسیاری از هموطنان با این پرسش مواجه شده‌اند که هنگام وقوع این قبیل اتفاقات یا حوادث مشابه بهترین کار کدام است و چه باید کرد!

کمپین پیش‌تر مطلبی با عنوان “هنگام حمله احتمالی بهترین کار کدام است” منتشر کرد که برای مطالعه آن می‌توانید به اینجا رجوع کنید.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید