بیانیه کارگران سنندج: “به بازداشت محمود صالحی پایان داده شود”

جمعی از کارگران شاغل در مراکز تولیدی و خدماتی سنندج، با انتشار بیانیه‌ای بازداشت «محمود صالحی» از فعالین کارگری را محکوم کرده و خواستار آزدای بی قید و شرط وی شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در بخشی از بیانیه کارگران سنندج آمده: “ما جمعی از کارگران سنندج ضمن محکوم کردن ادامه بازداشت محمود صالحی، خواهان آزادی فوری و بی‌قید و شرط وی و دیگر فعالین کارگری و زندانیان سیاسی و مدنی دربند می‌باشیم و از تمامی انسان‌های شریف و آزاده که دل در گرو جنبش کارگری ایران را دارند می‌خواهیم تا با اتحاد و همبستگی به مقابله با چنین سیاست‌های ضد انسانی به پا خیزیم.”

«محمود صالحی» سه‌شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴، در پی حمله نیروهای لباس شخصی به منزلش در شهرستان سقز بازداشت و سپس به اداره اطلاعات شهر سنندج منتقل شد.

پیش‌تر یک منبع مطلع از وضعیت این فعال کارگری به کمپین گفته بود: “پس از انتشار عکس‌هایی از سوی محمود صالحی در صفحه فیسبوکش که حاکی از به پیشواز رفتن مراسم روز جهانی کارگر اول ماه مه بود، او در پی حمله نیروهای لباس شخصی به منزلش و تفتیش کامل منزل و ضبط کامپیوتر و پرونده‌های شخصی این فعال کارگری بازداشت شد. پرونده‌سازی، بازداشت و تفتیش منزل از سوی وزارت اطلاعات در تهران صادر شده است.”

تاکنون از علت بازداشت، اتهامات انتسابی، وضعیت و سرنوشت این فعال کارگری اطلاعی در دست نیست.

نسخه کامل این بیانیه در اختیار «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» قرار گرفته که در پی می‌آید.

کارگران، مردم آزادیخواه ایران!

روز سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴، در حالی پانزدهمین روز از بازداشت محمود صالحی فعال کارگری و از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلات مستقل کارگری در بازداشتگاه اطلاعات سنندج را سپری می‌کنیم که خبر‌ها حاکی از تمدید قرار بازداشت وی را می‌رساند.

ما جمعی از کارگران شاغل در مراکز تولیدی و خدماتی شهر سنندج بازداشت محمود صالحی از فعالین سر‌شناس جنبش کارگری ایران و از بنیانگذاران کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلات مستقل کارگری از سوی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی را در چنین شرایطی که مزدبگیران ایران نسبت به وضعیت فلاکت‌بار معیشت خود با طرح مطالبات برحق و انسانی دست به اعتصابات و اعتراضات گسترده‌ای زده‌اند، چیزی جز ترس و واهمه سرمایه‌داران و حامیانشان از این اعتصاب‌ها و اعتراض‌ها را نشان نمی‌دهد.

به همین خاطر حاکمیت سرمایه از ترس گسترده‌تر و سراسری شدن این جنبش مطالباتی، با بازداشت فعالین کارگری رادیکال و چهره‌های سر‌شناس جنبش کارگری از جمله محمود صالحی قصد در خفه کردن این اعتراضات را در سر می‌پروراند.

ما جمعی از کارگران سنندج ضمن محکوم کردن ادامه بازداشت محمود صالحی، خواهان آزادی فوری و بی‌قید و شرط وی و دیگر فعالین کارگری و زندانیان سیاسی و مدنی دربند می‌باشیم و از تمامی انسان‌های شریف و آزاده که دل در گرو جنبش کارگری ایران را دارند می‌خواهیم تا با اتحاد و همبستگی به مقابله با چنین سیاست‌های ضد انسانی به پا خیزیم.

جمعی از کارگران شاغل در مراکز تولیدی و خدماتی سنندج

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید