پاسخی به تیتر “روزنامه وقیح کیهان”

نوشتاری از ارژنگ داودی درباره مطلبی منتشر شده در روزنامه کیهان با عنوان «هذیان‌گویی پادشاه آلزایمری»

ارژنگ داودی زندانی سـیاسی محبوس در زندان رجایی شهر، در سلسه نامه‌های خود از زندان، درباره تیتر منتشر شده در روزنامه کیهان درباره اظهارات «ملک سلمان»، پادشاه عربستان سعودی واکنش نشان داده و یادداشتی نوشته است.

این معلم و نویسنده زندانی در بخشی از این نامه نوشته: “چگونه است پادشاه عربستان که از هم سن و سالان دوقلوهای به هم نچسبیده رفسنجانی-خامنه‌ای است!؟ و مدت چندانی نیز از آغاز دوران پادشاهی وی نگذشته!؟ آن قدر‌ها وجود، شهامت و اعتماد به نفس دارد که از گرد راه نرسیده با شبکه‌های خارجی در مورد مسایل روز بشر مصاحبه کند!؟ اما خامنه‌ای که ۲۶ سال رهبر و ۸ سال رییس جمهور امت نیم درصدی فقیه بوده، تاکنون حتی جرات مصاحبه با خبرنگاران داخلی در باب مسایلی چون بول و غایط!؟ را نیز نداشته، چه رسد به مصاحبه با خبرنگاران خارجی، آنهم درباره موضوعاتی چون شبکه‌های اجتماعی و اینترنت!؟”

ارژنگ داودی به خاطر نامه‌نگاری از زندان و انتشار و ارسال نوشته‌ها و یادداشت‌هایش بارها از سوی مسوولین زندان مورد تهدید، فشار و شکنجه قرار گرفته است. وی با اتهامات تازه‌ای در زندان روبرو و احکام جدید حبس نیز محکوم شده است.

اتهام «عضویت و هواداری و فعالیت موثر در پیشبرد اهداف سازمان مجاهدین خلق در زندان» صدور حکم اعدام را برای این زندانی سیاسی ۶۱ ساله به دنبال داشت.

ارژنگ داودی محکومیت ۱۰ ساله نخست خود را به پایان رسانده، اما پیش از صدور حکم تازه اعدام، با پرونده‌سازی‌های مختلف طی دوران حبس، دوباره به ۲۰ سال و ۸ ماه زندان محکوم شده است.

این زندانی سیاسی آبان‌ماه ١٣٨٢ بازداشت شد و زیر شدیدترین شکنجه‌ها در سلول‌های انفرادی زندان “٣٢٨” سپاه پاسداران، بند دو الف قرار گرفت. وی از سوی شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب، قاضی حسن زارع دهنوی (حداد)، به ۱۵ سال زندان تعزیری، ۵ سال محرومیت از حقوق اجتماعی، انفصال دایم از مدیریت مجتمع آموزشی- فرهنگی پرتو حکمت، ٧۴ ضربه شلاق و تبعید به زندان‌های جنوب کشور محکوم شد.

اتهام‌های اصلی ارژنگ داودی، راه‌اندازی و تاسیس «جنبش آزادی ایرانیان» و «کنفدراسیون دانشجویان ایرانی» است، هرچند اتهامات دیگری همچون نوشتن «مانیفست ضد نظام جمهوری اسلامی»، توهین به رهبری و بنیانگذار جمهوری اسلامی و مسوولین نظام و روحانیون، توهین به مقدسات، و همکاری با خبرنگار کانادایی «جین کوکان» برای ساخت فیلم مستند «ایران ممنوع» نیز در پرونده ارژنگ داودی وجود داشت.

داودی در سال‌های اخیر به زندان‌های مختلفی تبعید شده است؛ از زندان اوین به زندانی در اهواز، از آنجا به بندرعباس و سپس به زندان رجایی شهر (گوهردشت) کرج تبعید شد. وی در مدتی که در زندان‌های مختلف دوره محکومیت خود را می‌گذراند، بارها در اعتراض به وضعیت زندان، رفتار زندانبانان و اوضاع سیاسی- اجتماعی ایران اعتصاب غذا کرده است.

این معلم زندانی در دوران سال‌های زندان، بارها مورد شکنجه‌های وحشیانه قرار گرفته است و بخشی از بینایی و شنوایی خود را در اثر این شکنجه‌ها از دست داده است.

این زندانی سیاسی هم‌اکنون در سالن ۱۲ زندان رجایی‌ شهر کرج به‌سر می‌برد.

متن کامل نامه‌ی ارژنگ داودی در اختیار «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» قرار گرفته است که در پی می‌آید.

دم این پادشاه گرم‌تر باد!؟

 

ایرانیان پراکنده در سراسر گیتی؛

برای به پیروزی رساندن انقلاب سوم، متشکل شویم.

روزنامه وقیح کیهان، ارگان اصلی باند مافیا در صفحه ۱۱، در روز دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۹۴، در آغاز ستون «دور دنیا در یک ​​روز!» عقده‌گشایانه تیتر زده: «هذیان‌گویی پادشاه آلزایمری»!؟

قضیه از این قرار است که ملک سلمان، شخص اول کشور عربستان سعودی که چند ماه پیش به جانشینی برادرش، پادشاه عربستان شده در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی در پاسخ به سوال خبرنگار مربوطه درباره «شبکه‌های اجتماعی و اینترنت»!؟ ظاهرا مطالبی اظهار داشته که کیهان با عطف به آن مطالب، مدعی گردیده که ایشان به علت کهولت سن و بیماری!؟ حرف‌های بی‌ربطی زده‌اند.

یکی از سوالاتی که فورا به ذهن متبادر می‌شود این است که آیا پادشاه عربستان، واقعا از اکثر عتیقه‌های زیر-خاکی موسوم به اعضای مجلس خبرگان!؟ و از آن جمله امثال محمد یزدی، احمد جنتی، مصباح یزدی و… پیر‌تر و بیمار‌تر است!؟ به راستی مهدوی کنی در چه سن و سالی رییس مجلس خبرگان شد!؟ چه مدت با کپسول اکسیژن دوام آورد!؟ چرا به کما رفت!؟ و چگونه به درک واصل گردید!؟

چگونه است پادشاه عربستان که از هم سن و سالان دوقلوهای به هم نچسبیده رفسنجانی-خامنه‌ای است!؟ و مدت چندانی نیز از آغاز دوران پادشاهی وی نگذشته!؟ آن قدر‌ها وجود، شهامت و اعتماد به نفس دارد که از گرد راه نرسیده با شبکه‌های خارجی در مورد مسایل روز بشر مصاحبه کند!؟ اما خامنه‌ای که ۲۶ سال رهبر و ۸ سال رییس جمهور امت نیم درصدی فقیه بوده، تاکنون حتی جرات مصاحبه با خبرنگاران داخلی در باب مسایلی چون بول و غایط!؟ را نیز نداشته، چه رسد به مصاحبه با خبرنگاران خارجی، آنهم درباره موضوعاتی چون شبکه‌های اجتماعی و اینترنت!؟

واقعا که در مقام مقایسه با شیخ علی شیره‌چی، دم این پادشاه متجدد، هرچه گرم‌تر باد!؟ واقعا حیف است، صد حیف است حتی اگر بگوییم که درد و بلای این پادشاه، فقط توی سر و جان خامنه‌ای مافنگی بخورد!؟ ایشالا که درد و بلای پادشاه عربستان بخورد توی سر و جان کلیـت باند ۵۰۰ نفره فقیه، باندی غارتگر و متشکل از گدازاده‌های دیروز اما مولتی میلیاردرهای امروز!؟

در ارتباط با مجلس خبرگان، این نکته را همیشه به یاد خواهم داشت که در دوران آخرین تبعید از سال ۹۱ تا سال ۹۳ در زندان بندرعباس، یک جوان زندانی به نام (م ش ج) به مجلس خبرگان می‌گفت: «مجلس خر و گاوان»!؟ و همه قاه‌قاه می‌خندیدند. یکی از زندانیان سیاسی در زندان اوین در سال ۸۲ نیز کیهان را «قی‌هان»!؟ می‌نامید و با لحنی شاعرمآبانه می‌گفت:

بر قیهان حرجی نیست

ازیرا که بر حسین بازجو حرجی نیست

و ازیرا که بر علی چولاخ حرجی نیست

و ازیرا که بر همه گدازادگان هیچ حرجی نیست

ازیرا که چون تغار زرین ما بشکست

دنیا به کام کاسه‌لیسان گشت

پیروز باد انقلاب دموکراتیک ایرانیان

دیر زیوی و شاد زیوی همگان را آرزومندم؛

زنده باد ایرانی؛

پاینـده باد ایران؛

در اهـتزاز باد پرچم سه رنگ اهورایی؛

ارژنگ داودی

معلم، شاعر، نویسنده

زندانی سـیاسی

زندان رجایی شهر

۲۳ اردیبهشت ۹۴

 

اشاره: مسوولیت محتوای نوشته‌ها و نامه‌های ارسالی از زندان، بر عهده نویسنده است و کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دیدگاه‌ها و آرای مطرح شده در محتوای مطالب را ارزش‌گذاری نمی‌کند. هدف این نهاد مستند کردن احوال زندانیان سیاسی، عقیدتی و مدنی از طریق انتشار نوشته‌ها، نامه‌ها و رنجنامه‌های آنها است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید