چهارمین تجمع اعتراضی معلمان کردستان برگزار شد

معلمان کردستان روز پنج‌شنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه، برای چهارمین مرتبه دست به «تجمع سکوت» زدند. آن‌ها به «دستمزدهای ناعادلانه و تبعیض در آموزش و پرورش» اعتراض دارند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) این تجمع در سنندج و در مقابل استانداری استان کردستان برگزار شد و معلمان در آن از پلاکارد و یا بنری استفاده نکردند.

معلمان معترض معتقدند وضعیت آموزگاران بسیار نامناسب و مطالباتشان کاملا مشخص است. آن‌ها می‌گویند آموزش و پرورش تنها وعده می‌دهد و با این وعده‌ها مشکلی از معلمان حل نشده است.

رادیو زمانه نیز نوشته: “آخرین بار در روز پنج‌شنبه ۱۷ اردیبهشت هزاران معلم در چندین شهر ایران «تجمع سکوت» برگزار کردند. پیش از آن نیز به دعوت کانون صنفی معلمان ایران دو بار در ۱۰ اسفند سال گذشته و ۲۷ فروردین سال جاری چنین تجمع‌هایی برگزار شده بود.

با گسترش تجمع‌های اعتراضی معلمان، در روزهای گذشته شماری از فعالان صنفی معلمان به نام‌های «اسماعیل عبدی»، «محمود بهشتی لنگرودی»، «مسعود زینال‌زاده»، «مجتبی قریشیان»، «مهدی بهلولی» و همچنین خانواده معلم زندانی «رسول بداقی» مورد تهدید قرار گرفته یا احضار شدند. «علیرضا هاشمی»، دبیرکل سازمان معلمان ایران نیز روز یکشنبه ۳۰ فروردین توسط ماموران امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.”

در تجمع پنج‌شنبه سنندج مسوولان استانداری کردستان با معلمان به مذاکره پرداختند، اما گزارشی از این مذاکرات منتشر نشده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید