حکم ۳ سال زندان حسین علی محمدی الوار در دادگاه تجدیدنظر تایید شد/ سند

حکم سه سال حبس تعزیری حسین علی محمدی الوار، فعال ترک (آذربایجانی) از سوی شعبه سوم دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی عینا تایید شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،  محکومیت ۳ ساله حسین علی محمدی الوار به اتهام “تبلیغ علیه نظام”، و “توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی” که در روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷  از سوی شعبه ۲ دادگاه انقلاب تبریز صادر شده بود، در تاریخ ۸ مهر ۱۳۹۷ از سوی شعبه سوم دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی به ریاست قاضی بهلول علیزاده عینا تایید شد.

حسین علی محمدی  از سوی شعبه ۲ دادگاه انقلاب تبریز به اتهام «توهین به رهبری» به تحمل ۲ سال حبس و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

حسین علی محمدی الوار در تاریخ ۸ اسفندماه سال گذشته از سوی نیروهای امنیتی شهرستان تبریز بازداشت و در روز جمعه ۱۱اسفندماه به زندان مرکزی تبریز منتقل‌ و در تاریخ ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۶ نیز با تامین وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شده بود.

حسین علی محمدی الوار به دادگاه احضار شد

بازداشت یک فعال مدنی در تبریز

حسین علی‌محمدی از زندان تبریز به مرخصی آمد

حسین علی محمدی پیش‌تر در تاریخ ۱۳آبان۹۲ به همراه طه کرمانی، دیگر فعال مدنی ترک آذری در تبریز بازداشت و از سوی شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز  به ریاست قاضی پور به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به رهبری» به ۳ سال حبس محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر عینا تایید گردید.

گفتنی است، این فعال مدنی روز یکشنبه ۱۵مرداد ۹۶ با پایان دور محکومیت از زندان مرکزی تبریز آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید