یورش ماموران امنیتی به منزل علی اصغر غروی در اصفهان و بازداشت افراد حاضر در منزل

ماموران امنیتی روز گذشته ضمن یورش به منزل علی اصغر غروی، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران و شکستن درهای ورودی، تفتیش کامل منزل و ضبط اموال، شماری از افراد حاضر در منزل این فعال ملی-مذهبی را نیز بازداشت کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز سه‌شنبه ۱۰ مهرماه، منزل علی اصغر غروی، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران، مورد هجوم ماموران امنیتی قرار گرفت و شماری از افراد حاضر بازداشت و به مکان‌های نامعلوم منتقل شدند. گفته شده درهای چوبی ورودی منزل از سوی ماموران امنیتی شکسته و وسایل شخصی علی اصغر غروی، از جمله کامپیوتر، لب‌تاپ، آلبوم‌های عکس، دست نوشته‌ها، الواح فشرده، فیلم‌ها و نوارهای کاست ضبط شد.

تصویر مربوط به منزل علی اصغر غروی پس از یورش ماموران امنیتی

بنا به گفته شاهدان عینی، نیروهای امنیتی درهای چوبی ورودی و واحدهای داخلی را با دیلم شکسته و به یکی از خانم‌های میهمان دستبند زدند و عاطفه ورپایی، الهام فردوسی‌زاده، بهناز محسنی، هاجر مالکی‌پور، امید سلیمانی و محمد شمس را بازداشت کردند.

یک منبع مطلع در این خصوص به کمپین گفت:‌ «افراد ذکر شده، برای دیدن دکتر علی اصغر غروی به منزلش رفته بودند که ساعت ۸ صبح روز گذشته شماری از ماموران امنیتی با شکستن درهای منزل همراه با خشونت و تهدید ضمن تفتیش کامل منزل و توقیف وسایل شخصی آقای غروی؛ خانم‌ها عاطفه ورپایی، الهام فردوسی‌زاده، بهناز محسنی، هاجر مالکی‌پور و آقایان امید سلیمانی و محمد شمس را نیز بازداشت کردند و با خود بردند.»

این منبع مطلع افزود: «تعداد ماموران حدود ۱۵ نفر بوده که به همراه یک وانت و یک کامیون برای بردن وسایل آمده بودند و حکم قضایی برای ورود به خانه نداشتند، از اینرو اقدام به شکستن درهای بیرون و داخل کردند و ضمن توقیف وسایل شخصی و بر هم زدن منزل، تعدادی از حاضرین را بازداشت کردند و ساعت ۳ بعدازظهر منزل را ترک کردند.»

گفتنی است تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاعی از وضعیت افراد بازداشتی و محل نگهداری آن‌ها در دست نیست.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل