سه زندانی در رجایی شهر کرج اعدام شدند

صبح روز گذشته حکم اعدام سه زندانی در زندان رجایی شهر کرج به اجرا درآمد.

صبح روز گذشته، چهارشنبه ۱۱ مهر ماه، حکم اعدام سه زندانی در زندان رجایی شهر کرج به اجرا درآمد. اتهام این سه زندانی “قتل عمد به قصاص نفس (اعدام)” عنوان شده است.

این افراد در یک گروه ۱۴ نفری روز یک‌شنبه ۸ مهر ماه جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شده بودند.

هویت اعدام شدگان “محمود اکبری” از سالن ۱ بند ۱، “یاسر اسلامی” از سالن ۳ بند ۱، “امید خسرونژاد” از بند ۱۰ احراز شده است.

گزارش شده که محمود اکبری در یک نزاع خیابانی مرتکب قتل عمد شده است.

همچنین یک منبع مطلع در خصوص یاسر شهبازی و امید خسرونژاد به سازمان حقوق بشر ایران گفت: “این دو هم جرم [هم پرونده] بودند و بر سر یک مسئله ناموسی مرتکب قتل شده بودند.”

علی ایران شاهی از بند ۱، محمود قربانی بند ۱، مجید عابدی از بند ۱۰، و مسعود مقصودی از بند ۳ سالن ۸  نام سه زندانی دیگری است که جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شده بودند ولی با اخذ مهلت از شکات پرونده به سلول‌های خود بازگشتند. رضا واعظی از بند ۵ و حسین گل پا از بند ۶ نام دو زندانی بود که شکاتشان برای اجرای حکم در زندان حضور پیدا نکرد و اعدامشان به تعویق افتاد. مهدی دانش از بند ۱ و علی اصغر غلامی از بند ۶ دیگر زندانیانی که جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شده بودند نیز با اخذ رضایت از شکات پرونده از اعدام نجات پیدا کردند.

اعدام این زندانیان تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران اعلان نشده است.

از ابتدای سال میلادی جاری تا کنون، بیشترین اعدام‌های ثبت شده با اتهام قتل عمد و در زندان رجایی شهر کرج صورت گرفته است.

طبق گزارش واحد آمار سازمان حقوق بشر ایران ۲۴۰ اعدام از میان ۵۱۷ اعدام در سال ۲۰۱۷ با اتهام قتل عمد صورت گرفته است. عدم درجه‌بندی برای قتل عمد در ایران باعث می‌شود هر نوع قتلی فارغ از شدت و ضعف و انگیزه متهم، منجر به صدور حکم اعدام شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید