صدور مجدد احکام زندان برای دو تن از بازداشت شدگان درگیری های عفرین

رحیم محمودی آذر و مصطفی قادر زینب، دو تن از بازداشت شدگان درگیری‌های عفرین سوریه که پیش‌تر به تحمل ۲۲ سال حبس تعزیری محکوم شده بودند، طی حکمی از سوی شعبه ۱۰۳ دادگاه عمومی ارومیه به اتهام “عبور غیرقانونی از مرز” هر یک به تحمل یک سال حبس دیگر محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در تاریخ ۸ مهرماه ۹۷ دو تن از بازداشت شدگان درگیری‌های عفرین سوریه به نام های “رحیم محمود آذر” و “مصطفی قادر زینب” از سوی شعبه ۱۰۳ دادگاه عمومی ارومیه به اتهام “عبور غیرقانونی از مرز” هر یک به تحمل یک سال حبس محکوم شدند.

این دو شهروند پیش‌تر از سوی شعبه ۳ دادگاه انقلاب شهرستان ارومیه از بابت اتهامات “عضویت در گروه‌های معاند نظام”، “اجتماع و تبانی” و “تبلیغ علیه نظام” مجموعا به تحمل ۲۲ سال حبس تعزیری محکوم شدند که این حکم در دادگاه تجدید نظر عینا تایید شد.

گفتنی است، رحیم محمودی آذر و مصطفی قادر زینب در نبرد عفرین کردستان سوریه زخمی، و پس از بازداشت به ایران منتقل شدند.

یک منبع نزدیک به خانواده این افراد در گفتگو با کمپین ضمن تایید خبر گفت: “در زمان حمله نیروهای ترکیه به شهر عفرین این دو افراد عضو یکی از گروه‌های نظامی کُرد در جبهه سوریه بودند که طی این حمله مجروح شدند”.

این منبع در ادامه گفت: “پس از مجروح شدن این افراد به بیمارستانی در شهر حلب سوریه منتقل شدند و هنگامی که مقامات دولت سوریه در بیمارستان متوجه تابعیت آنها شدند مصطفی و رحیم را به سپاه پاسداران ایران تحویل دادند”.

این منبع در خصوص آخرین وضعیت زندانیان به کمپین توضیح داد: “مصطفی در حال حاضر با تامین وثیقه تا زمان پایان مراحل دادرسی آزاد است ولی رحیم  همچنان در زندان ارومیه نگهداری می‌شود”.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل