تداوم بی‌خبری از وضعیت یک فعال مدنی اهل شهرستان درود

یک فعال مدنی از اهالی شهرستان درود به نام “مینا راد” که در اعتراضات دی‌ماه ۹۶ بازداشت و پس از بازجویی آزاد شده بود،شنبه هفته جاری پس از احضار و حضور در اداره اطلاعات این شهرستان بازداشت شد. با گذشت دو روز از بازداشت این شهروند تاکنون هیچ اطلاعی از وضعیت وی حاصل نشده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مینا راد، شاعر و فعال مدنی اهل شهرستان درود پس از احضار و حضور در اداره اطلاعات این شهرستان در تاریخ ۱۴ مهرماه ۹۷ بازداشت شد.

یک منبع نزدیک به خانواده این فعال مدنی در گفتگو با گزارشگر کمپین گفت: “مینا ابتدا در اعتراضات دی‌ماه بازداشت و بعد از بازجویی آزاد شد، پس از آزادی در ۲۳ مردادماه نیز مجددا از سوی اداره اطلاعات درود احضار و بازجویی شده بود”.

این منبع در ادامه گفت: “مینا بار آخر در روز شنبه احضار و پس از احضارش بازداشت شد”.

باوجود پیگیری های مکرر خانواده و دوستان از وضعیت این فعال مدنی هیچ اطلاعی حاصل نشده است.

در اعتراضات دی‌ماه، تعداد پرشماری از افراد در شهرهای مختلف بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند. بنا بر گزارش منابع خبری طی این اعتراضات در سراسر ایران دست‌کم ۲۵ تن کشته و حدود ۵ هزار نفر نیز بازداشت شدند.

رحمانی فضلی، وزیر کشور در آخرین گفتگوی خود در این باره اذعان کرد: “اعتراضات دی‌ماه ۹۶ در ۱۰۰ شهر ایران روی داد که این اعتراضات در ۴۰ شهر به خشونت کشیده شد”.

برخی از بازداشت‌شدگان با تامین وثیقه و تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شده‌اند و برخی از آنها نیز به زندان منتقل شدند.

آغاز اعتراضات در شهر مشهد در تاریخ ۸ دی‌ماه ۱۳۹۶ بود، اما ناآرامی‌ها به سرعت به شهرهای دیگر گسترش یافت و نیروهای امنیتی با خشونت کشنده روزافزون به این اعتراضات سراسری پاسخ دادند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید