ضرب و شتم زندانی سیاسی بیمار در اوین

علی شریعتی، زندانی سیاسی همچنان به صورت بلاتکلیف در زندان است و به بهانه تراشیدن اجباری موهای سر، در زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کلمه، با وجود پایان بازجویی های این زندانی سیاسی در اسفندماه گذشته، او همچنان در بند عمومی زندان که شرایط نامناسبی دارد، نگهداری می شود و همچنان با پذیرش وثیقه برای آزادی موقت تا زمان دادگاه مخالفت می شود.

این زندانی که بعد از امتناع از تراشیدن موی سر، مورد ضرب و شتم قرار گرفته است، گفته است که قصد دارد در اعتراض به ادامه بازداشت غیرقانونی اش اعتصاب غذا کند.

علی شریعتی از سیاتیک و بیماری کلیوی رنج می برد که از دوران حبس قبلی همراه وی شده و خانواده اش نگران اند که ادامه بازداشت وی در شرایط نامناسب، سلامتی او را به خطر بیندازد.

ماموران وزارت اطلاعات در حالی این فعال سیاسی را از روز ۲۹ بهمن ۹۳ در زندان نگه داشته اند که حسن روحانی در تبلیغات انتخاباتی خود وعده داده بود فضای امنیتی موجود کشور را تغییر خواهد داد و نگاه امنیتی به فعالیت های مدنی و سیاسی را از دولت خواهد زدود.

علی شریعتی در ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ نیز بازداشت شده بود. او در دادگاه بدوی به دو سال حبس محکوم شد که در مرحله تجدید نظر به یک سال کاهش یافت. شریعتی همچنین در نیمه شعبان سال گذشته نیز برای مدت یک هفته بازداشت شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید