دو شهروند اهوازی بازداشت شدند

روز گذشته دو شهروند اهوازی از سوی اداره اطلاعات این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز گذشته مورخ ۲۳ مهرماه ۹۷ دو شهروند اهوازی دیگر به نام های “جاسم کروشات” و “دانیال عادل امجد” از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

یک منبع مطلع به کمپین گفت: “جاسم کروشات، ۴۵ ساله از اهالی کوی علوی و دانیال عادل امجد ،۴۳ ساله،متاهل، از اهالى کوى مشعلى شهر اهواز روز گذشته از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند”.

به گزارش منابع محلی، بازداشت های گسترده در بین فعالین فرهنگى، مدنی و سیاسى شهروندان خوزستانی پس از حمله مسلحانه به رژه نیروهای مسلح کماکان ادامه دارد.

برخی وب سایت های حقوق بشری، “از بازداشت حدود ۳۰۰ تن پس از حوادث اهواز خبر می دهند، بازداشت هایی که عمدتا در شهرهای  اهواز، خرمشهر، سوسنگرد و آبادان صورت گرفته است.”

بنا بر اطلاعیه سپاه پاسداران ایران و گفته های سید محمود علوی وزیر اطلاعات دولت حسن روحانی «۲۲ نفر از عوامل پشتیبانی این حادثه دستگیر شده و حامیان خارجی انها نیز شناسایی شده‌اند.»

سازمان عدالت برای ایران مستقر در لندن در تاریخ ۳ مهر ۱۳۹۷ در نامه‌ای به گزارشگر ویژه سازمان ملل مربوط به «حفظ حقوق بشر و آزادی‌های اساسی در هنگام مبارزه با تروریسم» خواستار مداخله وی درباره موضوع حمله‌مسلحانه اخیر در اهواز و عواقب آن شد.

در رژه نیروهای مسلح جمهوری‌اسلامی ایران در روز ۳۱ شهریور در اهواز، شلیک چندین تیر از سوی عده‌ای که مقامات ایران اعلام کرده‌اند چهار نفر بوده‌اند و هر چهارنفرشان کشته شده‌اند، باعث درگیری نظامی شد که در آن، ۲۴ نفر، از جمله یک کودک کشته و ده ها نفر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید:

• بیانیه عفو بین‌الملل در خصوص حمله مسلحانه در رژه نظامی اهواز

• دو شهروند اهوازی بازداشت شدند/ بازداشت گسترده شهروندان در استان خوزستان

• ادامه بازداشت گسترده شهروندان در اهواز

 محکومیت چهار تن از فعالین اهوازی در دادگاه تجدید نظر تایید شد

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید