تداوم بازداشت محمد صالح شکری/افزایش نگرانی ها نسبت به وضعیت وی

از وضعیت محمد صالح شکری، معلم اهل شهرستان سقز باوجود گذشت بیش از یک هفته هیچ اطلاعی حاصل نشده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، از وضعیت محمد صالح شکری، معلم اهل شهرستان سقز که در ۱۵ مهرماه ۹۷ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، باگذشت نزدیک به ده روز هیچ اطلاعی در دست نیست.

یک منبع نزدیک به خانواده این معلم اهل سقز به گزارشگر کمپین گفت: “محمد صالح با بیش از ۲۴ سال سابقه تدریس هم ‌اکنون در اداره اطلاعات سقز نگهداری می‌شود”.

این منبع در ادامه توضیح داد: “با وجود گذشت ۱۰ روز از بازداشت کماکان از وضعیت وی اطلاعی حاصل نشده و به خانواده او گفته شده که تا اطلاع ثانوی محمد صالح ممنوع الملاقات است”.

پیش‌تر کمپین در گزارشی در تاریخ ۱۷ مهرماه به کیفیت و جزئیات بازداشت وی اشاره کرده بود.

این شهروند سقزی که از بابت اتهام “همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف حکومت” بازداشت شده بود، تا لحظه تنظیم این گزارش از حق دسترسی به تماس محرم مانده و نگرانی ها نسبت به کسب اطلاع از وضعیت وی افزایش یافته است.

گفتنی است، نیروهای امنیتی با هدف سرکوب فعالین کرد و ایجاد رعب و وحشت در منطقه همواره فعالان مدنی را همواره با اتهامات همکاری با احزاب کردی، تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی احضار و بازداشت کرده است.

این درحالی است که بسیاری از بازداشت شدگان اظهار میکنند که این اتهامات هیچ پایه و اساسی نداشته و اعترافات آنان تحت فشار بازجویان نیروهای امنیتی بوده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید