افزایش نگرانی ها نسبت به وضعیت سحرکاظمی، فعال محیط زیست

از وضعیت سحر کاظمی، فعال مدنی ساکن سنندج که در ۱۸ مرداد ماه سال جاری از سوی ماموران اداره اطلاعات بازداشت شده بود، اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، از وضعیت سحر کاظمی، فعال مدنی ساکن سنندج که صبح روز ۱۸مرداد ماه از سوی ماموران اداره اطلاعات در سنندج بازداشت و پس از گذشت ۵۳ روز به بند نسوان زندان سنندج منتقل شده بود، اطلاعی در دست نیست.

یک منبع مطلع در همین رابطه به کمپین گفت:‌ “این فعال مدنی و محیط زیست، پس از انتقال به بند زنان زندان سنندج هر روز برای بازجویی به اداره اطلاعات سنندج منتقل می شد ولی از چند روز گذشته باوجود پیگیری نزدیکان او از وضعیت‌اش اطلاعی حاصل نشده است”.

این فعال مدنی که باوجود گذشت بیش از ۷۳ روز در بازداشت به سر می‌برد، تا لحظه تنظیم این گزارش از دسترسی به وکیل محروم مانده و آزادی وی توسط مقامات قضایی و امنیتی مکررا به تعویق افتاده است.

گزارش شده، مادح فتحی، همسر  سحر کاظمی نیز، پاییز سال گذشته بازداشت و  به مدت سه ماه در سلول های انفرادی بازداشتگاه ادارە اطلاعات سنندج نگهداری شده است.

سحرکاظمی از مربیان وزرشی ساکن سنندج، بدلیل فعالیت های مسالمت آمیز مدنی و محیط زیستی تا کنون بارها به اداره اطلاعات سنندج احضار  و مورد بازجویی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

• تداوم بازداشت سحر کاظمی در زندان سنندج

• ادامه بازداشت فعال محیط زیست در کردستان، مسلم سبحانی بازداشت شد

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل