فرزند درویش جان‌باخته در آگاهی شاپور به احکام زندان محکوم شد

محمدعلی راجی فرزند محمد راجی درویشی که در حادثه گلستان هفتم پاسداران تهران، پس از بازداشت و ضرب و شتم شدید از سوی نیروهای امنیتی در آگاهی شاپور تهران جان باخته است، با حکم قاضی صلواتی رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۹۱ روز حبس محکوم شد.

به گزارش مجذوبان نور نزدیک به دارویش گنابادی، محمدعلی راجی فرزند محمدراجی درویش جان‌باخته در حادثه گلستان هفتم با حکم قاضی صلواتی رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۹۱ روز حبس محکوم شد.

براساس این گزارش،  محمد علی راجی در هنگام  بازداشت در سحرگاه یکم اسفند ۹۶ از نزدیک شاهد ضرب و جرح شدید پدرش توسط ماموران لباس شخصی و بازداشت و انتقال او به بازداشتگاه بود.

محمدعلی راجی در هفدهمین روز بازداشت انفرادی، پس از آن که خبر درگذشت محمد راجی در هنگام بازجویی منتشر شد با وثیقه از زندان  تهران بزرگ (فشافویه) آزاد شد، اما اجازه نیافت در خاکسپاری پدرش شرکت کند.

به گفته طیبه راجی فرزند درویش گنابادی جان باخته، ماموران اداره اگاهی شاهپور طی تماسی در روز ۱۲ اسفند سال گذشته از خانواده خواسته بودند که به همراه مدارک شناسایی محمد راجی، به شعبه دهم آگاهی شاهپور تهران، برای شناسایی زندانی مراجعه کنند. یکی از بستگان برای اطلاع از موضوع  به اداره آگاهی رفته که مأموران خبر داده‌اند که یکی از بازداشت‌شدگان «بر اثر ضربات وارده» در کماست. در تماس تلفنی مجدد با فردی که از طرف خانواده به اداره آگاهی مراجعه کرده بود، گفته‌اند که محمد راجی فوت شده است.

دختر محمد راجی همچنین  در آن زمان از تعرض افراد ناشناس به سنگ مزار پدرش خبر داده و در رابطه با قطع  بیمه این درویش گنابادی گفته بود: «بیمه پدرم که به مدت ۳۰سال از حقوق او کسر می‌شده از سوی اداره بیمه قطع شده و ادامه‌ پرداخت آن موکول شده است به اینکه اثبات شود محمد راجی مخالف و معاند نظام بوده است یا خیر.»

جسد محمد راجی شب دوشنبه ۱۴ اسفندماه، توسط شمار اندکی از اعضای خانواده و با حضور نیروهای امنیتی در شهرستان الیگودرز به خاک سپرده شد.

محمد راجی متولد دی‌ماه ۱۳۴۰ در شهرستان الیگودرز و دارای ۵ فرزند است. وی در سال ۸۳ پس از جدا شدن از سپاه، در روستای مزرعه‌آباد الیگودرز به کشاورزی مشغول بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید