نسیم صادقی به زندان تبریز منتقل شد

نسیم صادقی، فعال تُرک آذربایجانی که در تاریخ ۲۹ مهر ۱۳۹۷، از سوی ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در خیابان باکری تبریز منتقل شده بود، روز گذشته از انتقال خود به زندان تبریز خبر داده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نسیم صادقی فعال تُرک آذربایجانی که در تاریخ ۲۹ مهر ۱۳۹۷، از سوی ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در خیابان باکری تبریز منتقل شده بود، روز گذشته ۷ آبان ۱۳۹۷ طی تماسی با خانواده از انتقال خود به زندان تبریز خبر داده است.

به گفته یک منبع مطلع، «روز ۳ آبان‌ماه ۹۷ پس از انتقال خانم صادقی  به دادگاه شهید بهشتی تبریز برای این فعال مدنی قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی صادر شده بود. اما بدلیل دست اندازی‌های دستگاه امنیتی و مخالفت دستگاه قضایی وی روز گذشته به زندان تبریز منتقل و از آزادیش جلوگیری به عمل آمد.»

نسیم صادقی، فعال ترک آذربایجانی، روز یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ هنگام مراجعه به منزلش از سوی ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در خیابان باکری تبریز منتقل شد.

به گفته خانواده این فعال مدنی، ماموران امنیتی هنگام مراجعه ایشان به منزل بدون در دست داشتن حکم قضایی وارد منزل شده و به بازرسی منزل پرداختند.

گزارش شده است، ماموران امنیتی در هنگام بازداشت خانم صادقی و پس از بازرسی کامل منزل برخی لوازم شخصی از جمله موبایل، کامپیوتر و کتاب‌ های ایشان را نیز ضبط کرده‌اند.

این فعال مدنی قبل تر در تظاهرات مسالمت‌آمیز ۷ مرداد ۱۳۹۵ در اعتراض به مطلب جنجالی منتشر شده در روزنامه استانی طرح نو (شماره ۸۶۸ روز چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۵) به همراه شماری دیگر از  شهروندان معترض بازداشت و  پس از پنج روز از بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز با تودیع وثیقه یکصد میلیون‌تومانی موقتا آزاد شده بود.

نسیم صادقی در آن زمان  از سوی شعبه ۷ بازپرسی دادگاه انقلاب به “اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغ علیه نظام” متهم و تفهیم اتهام شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید