مصطفی بادکوبه ای با وثیقه آزاد شد

مصطفی بادکوبه‌ای شاعرسیاسی – اجتماعی که درسال های اخیربا سردون اشعاری در انتقاد ازنابسامانی های اجتماعی وسیاسی به چهره آشنایی تبدیل شده است، روز گذشته با تامین وثیقه به صورت موقت آزاد شد.

این شاعر و زندانی سیاسی سابق بر اساس ابلاغی که در تاریخ ۵ آبان بدستش رسیده بود، روز شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ برای پاره ای از توضیحات در شعبه سوم دادسرای اوین حاضر شد.

مصطفی بادکوبه با حضور در دادسرای زندان اوین بازداشت و روز یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ با تامین وثیقه به صورت موقت از زندان اوین آزاد شد.

گفته می شود، دلیل احضار مصطفی بادکوبه در ارتباط با سخنرانی چند روز اخیر وی در سرای قلم بوده است، همچنین از میزان قرار وثیقه تعیین شده برای این شاعر سیاسی ـ اجتماعی تاکنون اطلاعی حاصل نشده است.

محمد نوری زاد با انتشار فیلمی در صبح ۱۲ آبان در این خصوص گفته بود: «امروز صبح برای بدرقه ی جناب دکتر مصطفی بادکوبه ای رفتم اوین. وی را «برای پاره ای توضیحات» به دادسرای زندان اوین فراخوانده بودند. او به داخل رفت، به این امید که تا یکی دو ساعت دیگر باز آید. اما باز نگشت. تا کنون نیز باز نگشته است.»

این شاعر منتقد پیش تر از سوی قاضی ابوالقاسم صلواتی رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، به سه سال حبس تعزیری و پنج سال محرومیت از شعرخوانی در انجمن‌ها و سه میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده بود.

مصطفی بادکوبه‌ای پس از انتخابات ۱۳۸۸ به سرودن اشعار در انتقاد از دولت احمدی‌نژاد و حمایت از کسانی که او در شعر‌هایش از آنان به عنوان «فتنه گران» یاد کرده‌است پرداخت.

این نویسنده و شاعر منتقد در اواخر سال ۸۹ با مراجعه ماموران امنیتی به منزلش بازداشت و روانه زندان اوین شد.

مصطفی بادکوبه‌ای هزاوه‌ای متولد سال ۱۳۲۸ در شهرستان اراک و دارای مدارک دانشگاهی از دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه راشویل و  علوم حوزی است.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید