نجمه واحدی با وثیقه آزاد شد

نجمه واحدی، فعال حقوق زنان که دهم شهریور ماه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بود. روز جاری پس از ۶۷ روز بازداشت با تامین وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷،  نجمه واحدی فعال حقوق زنان که روز دهم شهریورماه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بود پس از ۶۷ روز بازداشت موقت با تامین وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت تاپایان مراحل دادسری از زندان اوین آزاد شد.

رضا واحدی برادر نجمه واحدی با تایید این خبر در صفحه توییتر خود نوشت: «پس از ۶۷ روز بازداشت موقت خواهرم به قید وثیقه آزاد شد.»

هدی عمید، مریم آزاد و رضوانه محمدی از دیگر فعالان حقوق زن بودند که هم زمان با نجمه واحدی، با اتهامات مشابه توسط نیروهای امنیتی  بازداشت شده بودند.

بر اساس برخی گزارش ها، این فعالان حقوق زنان،دست اندرکار برگزاری کارگاه آموزشی حقوق زنان بودند.

هدی عمید، وکیل دادگستری و فعال حقوق زنان نیز که روز دهم شهریورماه از سوی نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت شده‌بود، روز یکشنبه ۱۳ آبان با قید وثیقه از زندان اوین به صورت موقت آزاد شد.

نجمه واحدی فعال حقوق زنان، دانش‌آموخته مقطع کارشناسی رشته جامعه شناسی از دانشگاه علامه تهران و کارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی دانشگاه الزهرا تهران است و هم‌اکنون دانشجوی ترم ۳ رشته مطالعات زنان در دانشگاه علامه تهران است.

افزایش فشار و سرکوب خواسته‌های مدنی در رابطه با حقوق زنان در ایران از آغاز سال جاری به صورت فزاینده‌ای در حال افزایش است. به عنوان نمونه زنان زیادی در ایران در با برداشتن حجاب خود در محل‌های عمومی و در اعتراض‌های مسالمت‌ آمیز بر ضد حجاب اجباری بازداشت شدند.

لازم به توضیح است که بر اساس گزارش خبرگزاری ها ی داخلی روز جاری ۹ فعال حقوق زنان برای توضیحات به دادسرای اوین احضار شده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید