فیفا حضور زنان ایرانی در ورزشگاه را پیگیری می‌کند

دبیرکل فدراسیون جهانی فوتبال «فیفا» در آستانه بازی برگشت فینال قهرمانی باشگاه‌های آسیا با اعضای کمپین حضور زنان ایران در ورزشگاه در زوریخ دیدار می‌کند.

فاطمه سامبا ضیوف سامورا دبیرکل فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در آستانه بازی برگشت فینال قهرمانی باشگاه‌های آسیا، برای دفاع از حضور زنان ایرانی در ورزشگاه‌ها با اعضای کمپین «اوپن استادیوم» دیدار می‌کند.

او اولین دبیرکل زن فیفا است و با نمایندگان کمپین حضور زنان ایرانی در ورزشگاه‌ها که ۲۰۰ هزار امضا جمع آوری کرده‌اند در زوریخ سوئیس دیدار خواهد کرد.

بازی برگشت فینال تیم های پرسپولیس و کاشیما آنتلرز در تاریخ ۱۰ نوامبر در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا ماه مارس امسال با سفر به تهران از حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران خواست تا شرایط ورود زنان این کشور به استادیوم را فراهم کند.

تلاش زنان برای ورود به ورزشگاهها و تماشای مسابقات مورد علاقهشان بیش از یک دهه پیش شکل گرفته و در سالهای اخیر تبدیل به یک مطالبه جدی شده است؛ بطوریکه سازمان عفو بین‌الملل در گزارش سالیانه خود به این موضوع پرداخته و این مسئله را مصداق تبعیض علیه زنان دانسته بود.

با این حال نه تنها تاکنون به زنان اجازه ورود مسالمت آمیز به ورزشگاهها و تماشای مسابقات در کنار مردان داده نشده بلکه بسیاری از زنان علاقمند نیز در جلوی ورزشگاهها بازداشت و حتی مواجه با حکم قضایی می‌شوند.

مطالب مرتبط:

• نهادینه کردن رعایت حقوق زنان به عنوان یک ارزش اجتماعی

• انتظار در «وزرا» به جای تماشای دربی

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید