انتقال منصور آروند زندانی سیاسی به زندان میاندوآب

منصور آروند زندانی سیاسی محکوم به حبس ابد به زندان میاندوآب منتقل شده است.

بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،منصور آروند که در روز پنج شنبه ١٧ اردیبهشت ماه، ازسوی ماموران وزارت اطلاعات از زندان مرکزی مهاباد به مکانی نامعلوم منتقل شده بود به زندان مینادوآب منتقل شده است.
منصور آروند در خردادماه سال ١٣٩٠، در منزل شخصی خود در مهاباد دستگیر شد و از آن زمان تاکنون در زندان به سر می‌برد.

این زندانی سیاسی ماه‌ها در بازداشتگاه‌های اداره اطلاعات مهاباد تحت شکنجه قرار گرفت و سرانجام در ٢٣ خردادماه ١٣٩١، از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب شهر مهاباد، به اعدام محکوم شد.
دلیل صدور حکم اعدام این زندانی سیاسی کُرد، اتهاماتی همچون «محاربه با خدا» و «تبلیغ علیه نظام از طریق همکاری با یکی از احزاب مخالف جمهوری اسلامی» عنوان شده بود.
منصور آروند در تاریخ ۸ آذرماه سال گذشته از زندان مرکزی ارومیه به زندان مهاباد انتقال یافت.
بعد از انتقال به زندان مهاباد بطور شفاهی به این زندانی سیاسی اطلاع داده شد که حکم اعدام وی از سوی دیوان‌عالی کشور نقض و با یک درجه تخفیف به حبس ابد تبدیل شده است.
قبلا یک منبع از زندان مهاباد در این باره به “کانون مدافعان حقوق بشر کردستان” گفته بود که منصور قبل از انتقالش از زندان مهاباد به هم بندهای خود گفته بود، وی شک دارد که حکم اعدامش لغو شده باشد، زیرا هیچگاه بطور رسمی و کتبی حکمی مبنی بر لغو حکم اعدامش دریافت نکرده است.
انتقال منصور آروند به زندان میاندوآب موجب نگرانی هم‌بندی‌های وی شده بود. و تاکنون دلیل انتقال این زندانی برای کسی بطور دقیق مشخص نیست.

شایان ذکر است، زندان میاندوآب دارای بند سیاسی مجزا نبوده و زندانیان سیاسی محبوس در این زندان مجبورند در بندهای عادی تحمل حبس کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل