چهل‌ونهمین روز اعتصاب غذا؛ گزارشی از آخرین وضعیت حمزه درویش، زندانی سنی مذهب

حمزه درویش، زندانی سنی‌مذهب محبوس در زندان رجایی شهر کرج که در سوم مهرماه سال‌جاری به‌دلیل عدم موافقت با اعاده دادرسی پرونده اش از سوی دیوان عالی کشور دست به اعتصاب غذا زده بود، وارد چهل‌ونهمین روز از اعتصاب غذای خود شده است. کمپین در گزارش پیش‌رو به شرح آخرین وضعیت این زندانی سنی‌مذهب می‌پردازد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حمزه درویش، زندانی سنی‌مذهب محبوس در زندان رجایی شهر کرج چهل‌ونهمین روز از اعتصاب غذای خود را در شرایط نامناسب سپری می‌کند.

منابع مطلع به کمپین گفتند: “حمزه درویش در زندان پس از شروع اعتصاب غذا تاکنون بیش از ۱۵ کیلو کاهش وزن داشته و بشدت چشم و بینایی ایشان آسیب دیده و ازناحیه کلیه و دستگاه گوارش با مشکل جدی مواجه شده، حتی بارها خون استفراغ کرده و بیهوش شده و ایشان را در حالت اغما وبی‌هوشی به مراکز درمانی اعزام کردند که بعد از به هوش آمدن وی را مجددا به زندان عودت دادند”.

همچنین گزارش شده است که دیوان عالی کشور به پدر آقای حمزه درویش اعلام کرده که قبولی اعاده دادرسی فرزندش “تنها با موافقت وزارت اطلاعات” امکان پذیر است.

حمزه درویش از تاریخ ۳ مهرماه ۹۷ در اعتراض به محروم ماندن از حق دسترسی به وکیل و عدم رسیدگی به درخواست اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور دست به اعتصاب غذا زد.

این زندانی سنی‌مذهب پیش‌تر به اتهامات “تبلیغ علیه نظام” و “اقدام علیه امنیت ملی کشور” از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به تحمل ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

وی معتقد است: “تنها به علت عدم همکاری با وزارت اطلاعات به احکام زندان محکوم شده و در پرونده‌اش هیچگونه مشکل امنیتی وجود ندارد”.

وی بار ها اظهار کرده که “در سال ۹۳ نیروهای داعش با فریب، او را به ترکیه کشانده و سپس به سوریه منتقل کرده‌اند. مدتی را در زندان داعش بوده و سپس به ایران فرار کرده و خود را به نیروهای امنیتی معرفی کرده و حتی این فرصت را داشته که با تامین ضمانت آزاد باشد و به شغل پرورش بلدرچین مشغول شود”.

با‌این وجود وی در پرونده‌ای “پرابهام” که به ۱۸ سال حبس محکوم شده بود، مجبور است ۱۵ سال آن را در زندان سپری کند.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید