انتقال نگار حائری به بندهای انفرادی زندان اوین و بی‌خبری کامل از وضعیت وی

نگار حائری حقوقدان و زندانی سیاسی روز سه شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ از بند زنان زندان اوین معروف به “نسوان” به بندهای انفرادی این زندان انتقال داده شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندانی سیاسی که در روز دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴  پس از تماس تلفنی به دادسرای زندان اوین احضار شده بود، پس از مراجعه و بازجویی بازداشت وبه بند زنان زندان اوین ” نسوان” منتقل شده و روز سه شنبه بهبندهای انفرادی این زندان منتقل کرده اند.
نگار حائری پس از تحمل حدود ۸ ماه بازداشت در زندان شهر ری (قرچک ورامین) در۶ اسفند ماه ۱۳۹۳با تودیع وثیقه دو میلیارد تومانی از زندان آزاد شده بود.
این زندانی سیاسی بارها از سوی قاضی پیرعباس به علت دادن مشاوره حقوقی رایگان به خانواده های زندانیان سیاسی و اعدام شدگان، و کسانی که حکومت در حقشان اجحاف می‌کرده است مورد بازخواست قرار گرفته است.
ماشاء الله حائری پدر نگار نیزپس اعتراضات مردمی به انتخابات دروغین سال ۱۳۸۸ و تظاهرات ۶ دی ماه (عاشورا) به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق بازداشت و به اعدام محکوم شد که حکم وی سپس در دادگاه تجدید نظر به ۱۵ سال زندان کاهش یافت و وی دراکنون در زندان رجایی شهر کرج دوران محکومیت خودرا سپری می کند .
پیش تر نگار حائری طبق احضاریه ای جهت رسیدگی به پرونده و محاکمه در ۱اردیبهشت ماه۱۳۹۴در دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی حضور پیدا کرده بود، اما برگزاری دادگاه از سوی بازپرس و قاضی مربوطه لغو و به این زندانی سیاسی گفته شده یود ” با تماس تلفنی و یا احضاریه، تاریخ جدید دادگاه به شما ابلاغ خواهد شد”
اما این زندانی سیاسی صبح روز دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ طی تماسی به دادسرای اوین احضار و پس از مراجعه و بازجویی بازداشت و به بند زنان زندان اوین معروف به نسوان و سپس به بندهای انفرادی  این زندان منتقل شده است.
آریا الماسیان مادر این زندانی سیاسی به دفعات مکرر جهت دریافت اخبار و یا ملاقات با فرزندش به زندان اوین مراجعه کرده است، اما تا کنون موفق به دریافت هیچگونه جوابی نشده است .

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید