ممانعت از درمان چند تن از زندانیان سیاسی و امنیتی زندان رجایی‌شهر

در پی افزایش فشار به زندانیان سیاسی و امنیتی زندان رجایی‌شهر کرج، مسئولان این زندان از اعزام چند زندانی سیاسی به مراکز درمانی ممانعت می‌کنند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مسئولان زندان رجایی‌شهر از اعزام ابولقاسم فولادوند، حسن صادقی، شهرام و فرهنگ پورمنصور به مراکز درمانی ممانعت می‌کنند.

یک منبع مطلع به کمپین گفت: «در پی افزایش فشار به زندانیان سیاسی و امنیتی زندان رجایی‌شهر کرج، اعزام ابوالقاسم فولادوند به بیمارستان قلب تهران برای بستری و آنژیو و همینطور اعزام حسن صادقی، زندانی سیاسی به‌خاطر فشار چشم که باید به صورت مداوم تحت نظر پزشک باشد و در صورت عدم رسیدگی امکان نابینایی وی وجود دارد از سوی رستمی دادیار زندان لغو شد.»

این منبع افزود: «این در حالی است که این دو زندانی، ماه‌هاست، به دستور رستمی از اعزام به مراجع درمانی محروم هستند. همینطور، اعزام فرهنگ پورمنصور برای جراحی زانو و شهرام پورمنصور برای جراحی کمر نیز به دستور رستمی لغو شده است‌.»

پیش‌تر هم گزارش‌هایی مبنی بر ممانعت نهادهای امنیتی و مسئولان زندان رجایی‌شهر، از اعزام به مراکز درمانی زندانیان سیاسی، منتشر شده‌بود.

زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت) یکی از سه زندان بزرگ استان البرز است که بخش عمده جمعیت آن را محکومان جرائم خشن مانند قتل، سرقت، جرائم مسلحانه و تجاوز تشکیل می‌دهد اما همواره تعدادی از زندانیان سیاسی را نیز به عنوان تبعیدی در خود جای داده است. ولی الله فیض مهدوی، امیرحسین حشمت ساران، محسن دگمه‌چی، محمدمهدی زالیه، منصور رادپور، شاهرخ زمانی، افشین اسانلو و علیرضا کرمی خیرآبادی نام تعدادی از زندانیان سیاسی است که طی یازده سال گذشته جان خود را در حال گذراندن محکومیت در این زندان و بدون پاسخگویی مسئولان از دست داده‌اند.

این زندان در سال‌های دهه شصت نیز با نام گوهردشت برای نگهداری زندانیان سیاسی مورد استفاده قرار گرفته است، زندانیانی که تعداد زیادی از آنان در جریان تصفیه‌ها و قتل‌های دهه شصت اعدام شدند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید