یکی دیگر از بازداشت‌شدگان مقابل بیمارستان ابن‌سینای مشهد آزاد شد

یک تن دیگر از بازداشت‌شدگان، تجمع مقابل بیمارستان ابن‌سینای مشهد با قید وثیقه آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، اعظم غلامی‌ زه‌آب، یکی از چند بازداشتی که در تجمع روز دوشنبه ۱۴ آبان‌ماه، در اعتراض به بازداشت و بستری کردن هاشم خواستار در بیمارستان ابن‌سینای مشهد، شرکت کرده‌بود، با قید وثیقه ۳۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شد.

یک منبع مطلع در این خصوص به کمپین گفت: «تا امروز دو تن از بازداشت‌شده‌های مقابل بیمارستان آزاد نشده‌بودند و امروز خانم غلامی آزاد شد و باید اما از دیگر بازداشتی به نام اعظم دیده‌بان خبری نداریم.»

کمپین در گزارشی با عنوان “دست کم دو تن از بازداشت شده‌های تجمع مقابل بیمارستان ابن سینای مشهد آزاد نشده‌اند” از تداوم بازداشت این دو بازداشتی مقابل بیمارستان ابن سینای مشهد خبر داده بود.

دوشنبه ۱۴ آبان‌ماه، شماری از شهروندان مشهد، فرهنگیان و خانواده هاشم خواستار، معلم بازنشسته‌ای که از روز سه‌شنبه، اول آبان‌ماه از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به بند بیماران ممنوع‌الملاقات بیمارستان روانپزشکی ابن سینای مشهد، منتقل شده‌بود، در مقابل این بیمارستان تجمع کردند.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پیش از این در گزارشی به شرح آنچه در تجمع فرهنگیان در مقابل بیمارستان ابن سینای مشهد گذشت پرداخته‌بود.

گفتنی است، روز سه‌شنبه، اول آبان‌ماه ۹۷ اخباری مبنی بر “ناپدید شدن” هاشم خواستار در فضای مجازی منتشر شد. او پس از بازداشت از سوی نهادهای امنیتی در بند بیماران ممنوع‌الملاقات بیمارستان ابن سینای مشهد که مرکزی برای بیمارانی با مشکلات روانی است بستری شده است.

صدیقه مالکی‌فرد همسر آقای خواستار، گفته‌بود: “علی‌رغم صدور اجازه ملاقات از سوی دادستانی، پنج‌شنبه ۱۰ آبان‌ماه تنها پسرم موفق شد، ۵ دقیقه آقای خواستار را ملاقات کند و اصرار من برای دیدن همسرم به جایی راه نبرد.”

هاشم خواستار نهایتا، شنبه ۱۹ آبان از این بیمارستان مرخص (آزاد) شد.

او پس از آزادی در فایل صوتی پس از آزادی گفته بود: “من صبح روز اول آبان برای حیواناتم یک سری مواد غذایی بردم و به سمت باغ شخصی‌ام رفتم و تا کلید را داخل درب گذاشتم کسی من را صدا کرد.

دیدم یک آمبولانس ایستاده و شخصی می‌گوید شما مریض هستید و باید با ما بیایید من دیدم اینها ۴ نفر هستند و حریف آنها نمی شوم.”

روایت بستری اجباری و آزادی هاشم خواستار از بیمارستان ابن‌سینای مشهد را از اینجا دنبال کنید.

هاشم خواستار معلم بازنشسته و نماینده‌ی معلمان در کانون صنفی فرهنگیان مشهد است. او مدت‌هاست که از سوی دادگاه انقلاب مشهد با احکام مختلفی روبه‌رو می‌شود.

این فعال صنفی پیش‌از این در سال ۸۳ پس از هشت روز بازداشت در دادگاه انقلاب مشهد به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” به دو سال حبس محکوم شد که به سه سال حبس تعلیقی تبدیل شد.

هاشم خواستار در سال ۸۶ در دادگاه تخلفات اداری به کسر یک هشتم حقوق برای یک سال محکوم شد. سپس در سال ۸۸ در دادگاه انقلاب مشهد به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” به شش سال حبس محکوم و پس از اعتراض به رای صادره در در دادگاه تجدیدنظر این حکم به دوسال حبس تعزیری تقلیل پیدا کرد.

او بدون حتی یک روز مرخصی دوره دو ساله زندان را در وکیل‌آباد گذراند و به دلیل نوشتن نامه‌ای در مورد وضعیت زندان، ۴۵ روز دیگر نیز به صورت جریمه در زندان وکیل‌آباد سپری کرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید