بلاتکلیفی و وضعیت وخیم یک فعال مدنی کُرد در زندان مریوان

بلاتکلیفی و عدم رسیدگی پزشکی علی خوشنمک، فعال مدنی کُرد در زندان مریوان همچنان ادامه دارد.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،این فعال مدنی پس از ٧٠ روز بازداشت و نگهداری در سلول‌های انفرادی اداره‌ی اطلاعات سنندج، در بهمن‌ماه سال گذشته به بند عمومی زندان شهر مریوان منتقل شد. این فعال مدنی در نهم فروردین ماه امسال در دادگاه انقلاب مریوان، به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام، به تحمل ٣ سال زندان محکوم شد.
یک منبع مطلع در این باره به “کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی” گفت که نامبرده ﺩﺭ ﺗﺎﺭﻳﺦ ۳۱ ﻓﺮﻭﺭﺩﻳﻦ ماه به این حکم اعتراض کرده که بعد از این اعتراض پرونده به دادگاه تجدید نظر در سنندج ارسال شده و از آن تاریخ تاکنون هیچ گونه جوابی مبنی بر اعتراض وی داده نشده است. و همچنان در بلاتکلیفی بسر می برد.
این منبع همچنین گفت که ﻋﻠﻲ خوشنمک اﺯ ﻧﺎﺭاﺣﺘﻲ ﮔﻮﺵ و نارحتی قلبی رنج می برد و تاکنون مسئولان زندان در این باره هیچ گونه اقدامی نکردەاند.
همچنین یکی از نزدیکان خانواده این فعال مدنی به کمپین گفت که همسر آقای خوشنمک چندین بار تهدید شده که نباید در مورد شوهرش با هیچ رسانەی حرف بزند و در این مورد اطلاع رسانی کند.
این شخص نزدیک به خانواده خوشنمک می گوید بعد از ارسال ﭘﺮﻭﻧﺪﻩ ﺑﻪ ﺳﻨﻨﺪﺝ و پیگیری خانواده اش، هر بار به دلیلی مشکل برای این پرونده درست می کنند، که بعد مراجعه اخیر همسر ایشان، به گفته دفتر کل استان دوباره پرونده به مریوان برگشت داده شده، اما تاکنون هیچ گونه حکمی به زندان ارسال نشده است. و این امر باعث بلاتکلیفی آقای خوشنمک شده و مسئولان زندان می گویند تا تحویل حکم به زندان، روند ملاقات و اینکه کارهای اداری این فعال مدنی متوقف شده است.
علی خوشنمک، ۵٢ ساله و دارای همسر و ٣ فرزند است. او از فعالان مدنی شهر مریوان به شمار می‌رود که در تاریخ هشتم آذرماه سال ١٣٩٣، توسط نیروهای لباس شخصی اداره اطلاعات شهرستان مریوان بازداشت شده است. که ار آن زمان تاکنون در زندان بسر می برد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل