همسر و مادر سحر کاظمی پس از احضار به اطلاعات سنندج بازداشت شدند

همسر و مادر سحر کاظمی، فعال مدنی ساکن سنندج پس از حضور در اداره اطلاعات این شهر بازداشت شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پنج شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷، مادح فتحی و مهوش امیری، همسر و مادر سحر کاظمی، فعال مدنی که از مردادماه در بازداشت به سر می برد، پس از احضار به اداره اطلاعات سنندج  از سوی ماموران بازداشت شدند.

صبح روز ۱۸ مرداد، ماموران اداره اطلاعات بدون در دست داشتن حکم قضایی به منزل خانم کاظمی وارد شده و پس از بازرسی کامل منزل این فعال مدنی و پس از ضبط برخی لوازم شخصی، وی را بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل کردند.

یک منبع آگاه پیش تر به کمپین گفته بود: « این فعال مدنی و محیط زیست، پس از انتقال به بند زنان زندان سنندج، کماکان برای بازجویی به اداره اطلاعات سنندج منتقل می شود و تا این لحظه از دسترسی به وکیل محروم مانده است و مقامات قضایی از قبول وثیقه و آزادی موقت وی خودداری می کنند.»

مادح فتحی، همسر  سحر کاظمی نیز، پاییز سال گذشته بازداشت و  به مدت سه ماه در سلول های انفرادی بازداشتگاه ادارە اطلاعات سنندج نگهداری شده است.

سحرکاظمی از مربیان وزرشی ساکن سنندج، بدلیل فعالیت های مسالمت آمیز مدنی و محیط زیستی تا کنون بارها به اداره اطلاعات سنندج احضار  و مورد بازجویی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

• تداوم بازداشت سحر کاظمی در زندان سنندج

• ادامه بازداشت فعال محیط زیست در کردستان، مسلم سبحانی بازداشت شد

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید