خطر نابینایی یوسف آب خرابات فعال کارگری در زندان

«یوسف آب خرابات »کارگر اخراجی شرکت کشت وصنعت مهاباد که به جرم شرکت در مجمع عمومی سالانه کمیته هماهنگی از سوی دادگاه شهر مهاباد به دوسال زندان محکوم شده است در خطر نابینایی قرار دارد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این فعال کارگری به علت عدم دسترسی به امکانات پزشکی در زندان دچار کم بینایی شدید شده و در معرض خطرنابینایی قرارگرفته است.
«یوسف آب خرابات » پیش تر کارگر شرکت کشت و صنعت مهاباد بوده است، و به علت ۴ ماه حقوق معوقه خود به همراه جمعی از کارگران در نشستی تصمیم بر آن می گیرند که نسبت به حقوق های معوقه خود در اقدامی مشترک دست به یک اعتصاب بزنند.
پس از انجام این اعتصاب حقوق های معوقه کارگران پرداخت شد و  «یوسف آب خرابات » به علت آگاه ساختن کارگران از وضعیت پیش آمده و اتحاد آنها جهت اعتصاب از سوی کارفرمای مربوطه از کار اخراج و مدتی را در شرکت آرد مشغول به کار شد.
این فعال کارگری به دلیل مشکل شبکه چشم که در نتیجه کار طاقت فرسای او در شرکت آرد سازی تشدید گردید تحت عمل جراحی قرار گرفت وازآن پس تحت کنترل پزشک قرار گرفته بوده است.
اما در دوران محکومیت علیرغم تذکرات مکرر خانواده وی به مسئولان قضایی و همچنین مسئولان زندان،از ارسال وی به مراکز درمانی خارج از زندان جلوگیری می شود.
از این سو وی دچار کم بینایی شدید شده و در صورت ادامه این وضعیت ممکن است دچار مشکلات جبران ناپذیری گردد.

«یوسف آب خرابات » به دلیل فعالیت های کارگری در سال ۱۳۹۰در شهر کرج همراه تعدادی از اعضای کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکلهای کارگری دستگیر و روانه زندان شد.
پس از مدتی وی به همراه دو فعال کارگری «محمد مولانایی» و «واحد سیده» در دادگاه مهاباد محاکمه و به اتهام «عضویت در کمیته هماهنگی برای  ایجاد تشکلهای کارگری » به دو سال زندان تعزیری محکوم شد و در حال حاضر  پیش از ۱۴ماه است که در زندان بسر می برد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل