وخامت وضعیت جسمانی اسدالله اسدی در زندان اوین

وضعیت جسمانی اسدالله اسدی زندانی سیاسی آذربایجانی، در زندان اوین روبه وخامت گذاشته است.

بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شنبه ۲خرداد۹۴ اسدالله اسدی پزشک و فعال ملی – مدنی آذربایجانی در بند ۷ زندان اوین دچار خونریزی ریه شده است.
بنا به اطلاع وب سایت اویان نیوز، این زندانی سیاسی از دو روز گذشته نیز دچار خونریزی معده شده است.
با وجود وخامت وضعیت جسمانی این فعال آذربایجانی، مسؤولان زندان اوین از انتقال وی به بیمارستان خارج از زندان مخالفت نموده اند.
اغلب زندانیان سیاسی حاضر در بند ۷ زندان اوین با نگارش نامه ای، نسبت به شرایط وی ابراز نگرانی کرده و خواستار انتقال هرچه سریعتر وی به بیمارستان خارج از زندان شده اند.
اخیرا این فعال آذربایجانی به اتهام تخریب اموال دولتی و اخلال در نظم زندان، در شعبه ۵ بازپرسی شهید قدوسی زندان اوین تفهیم اتهام شد.
با وجود اظهار پزشک زندان اوین مبنی بر عدم تحمل حبس به دلیل «شرایط روانی نامساعد» مسئولان این زندان در صدد افزایش دوران محکومیت وی می باشند.
روز ۲۳شهریور۹۳ اسدالله اسدی پس از بروز درگیری در بند ۷ زندانی اوین به سلول انفرادی این زندان انتقال یافته بود.
ظهر روز سه‌شنبه ۲۱مرداد۹۳ در ادامه پروژه انحلال بند ۳۵۰ زندان اوین، اسدالله اسدی به همراه ۲۶ زندانی دیگر از این بند به قرنطینه بند ۷ اوین منتقل شدند.
اسدالله اسدی در حال گذراندن دوران ۵ سال محکومیت خود در زندان اوین تهران می باشد.
اسدالله اسدی روز ۱آبان۹۲ برای اولین بار و پس از ۳ سال حبس به مرخصی استعلاجی اعزام شده بود.
اسدالله اسدی داغداغان روز ۲۳تیر۸۹ از سوی ماموران امنیتی در تبریز بازداشت شد، وی پس از تحمل ۵ ماه حبس در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات تبریز به تهران منتقل شده و ۴ ماه دیگر را نیز در انفرادی بندهای ۲۴۰ و ۲۰۹ زندان اوین به سر برد.
این پزشک۵۳ ساله آذربایجانی به دلیل فشارهای روانی و جسمانی که در طول مدت بازداشت از سوی بازجویان و ماموران امنیتی به وی اعمال گشته از ناراحتی عصبی، قلبی، گوارشی، دهان، دندان و ضعف بینایی و آرتروز گردن رنج می برد.
این فعال آذربایجانی به اتهام همکاری با دول متخاصم ، و ظاهرا عضویت در حزب خلق مسلمان ، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی ، به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم گردید.
این حبس در دادگاه تجدید نظر به ۵ سال کاهش یافت.
این فعال سیاسی آذربایجانی در سال ۱۳۷۳ شمسی نیز به اتهام عضویت در حزب خلق مسلمان متهم شده و از ادامه فعالیت در آموزش و پرورش منع گردید.
وی سالیان سال ، در مناطق محروم روستاهای قره داغ هر هفته ، داوطلبانه با حضور در روستاهای منطقه قره داغ به ویزیت و مداوای بیماران به صورت رایگان می پرداخت.
اهالی منطقه قره داغ، به دلیل خدمات انسان دوستانه ی این پزشک ، با تهیه طوماری از ۸۰ روستا، ضمن اعتراض به حکم صادره، خواستار آزادی هر چه سریعتر وی شده بودند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل