تداوم بازداشت کارگران؛ معترضان درشانزدهمین روز اعتراض خواهان آزادی کارگران زندانی شدند

کارگران هفته تپه امروز سه شنبه در شانزدهمین روز از اعتراضاتشان خواهان آزادی ۵ تن از بازداشت شدگان و همچنین رسیدگی به خواست هایشان شدند. براساس برخی از گزارش های ارسال شده  ۴ کارگر هفت تپه و یک فعال مدنی کماکان در بازداشت بسر می برند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز ۲۹ آبان ۱۳۹۷، کارگران شرکت نیشکر هفت تپه در شانزدهمین روز این تجمع با خواست آزادی چهار نفر از نماینده های خود به نام های اسماعیل بخشی،  محمد خنیفر،  مسلم آرمند و سید حسن فاضلی و همچنین  آزادی فعال مدنی سپیده قلیان و رسیدگی فوری به خواستهایشان در مقابل فرمانداری شوش  دست به تجمع اعتراضی زده اند.

گفته می شود ۱۵ کارگر نیشکر هفت تپه با قرار وثیقه و به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

اسامی افرادی که شب گذشته به صورت موقت آزاد شده اند، سعید الکثیر، عماد کثیر، عظیم سرخه، علیزاده، سعید منصوری، محمد خنیفر، جلیل احمدی، ایمان اخضری، پویا بشمه، امید آزادی، صمیر احمدی، سلامت‌نیا، محمود سعدی ،خالد تمیمی و مهدی داوودی عنوان شده است.

صدها کارگر، شرکت نیشکر هفت‌تپه، طی دو هفته‌ اخیر در اعتراض به خصوصی‌سازی این شرکت و عدم توجه مسئولان به خواسته‌هایشان و همینطور معوقات مزدی خود، دست به اعتصاب زده‌ بودند.

در روزهای اخیر شدت دامنه اعتراضات افزایش یافت و خانواده‌های کارگران شرکت هفت‌تپه نیز به خیابان‌های شهر شوش آمده و ضمن برپایی تجمع با سر دادن شعارهایی مطالبات‌شان را خواستار شدند.

سندیکای نیشکر هفت تپه با اعلام آزادی برخی از همکاران بازداشت شده نوشت: “متأسفانه تا به این لحظه  اسماعیل بخشی  محمد خنیفر  مسلم آرمند و سید حسن فاضلی در بین آزاد شدگان امشب نبوده اند”.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران “آزادی این کارگران در حالی صورت گرفته است که برای همه آنان پرونده قضائی با اتهام اخلال در نظم عمومی تشکیل شده است.

تشکیل پرونده قضائی با اتهام اخلال در نظم عمومی علیه کارگران آزاد شده و تداوم بازداشت چهار نفر از نماینده های کارگران شرکت نیشکر هفت تپه و فعال مدنی سپیده قلیان در حالی است که صبح امروز نیروهای امنیتی و انتظامی در گیت های شرکت مستقر شده اند و هنوز به هیچیک از خواستهای کارگران رسیدگی نشده است و همزمان با تلاش برای ایجاد فضای امنیتی در محل هر دو شرکت فولاد ایران و نیشکر هفت تپه، وزارت کار هیاتی را برای مذاکره و توافق احتمالی به استان خوزستان اعزام کرده است”.

اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه از ۱۴ آبان امسال، پس از آن آغاز شد که گزارش‌هایی مبنی بر متواری یا دستگیر شدن مالکان خصوصی نیشکر هفت‌تپه منتشر شد.

مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در سال ۱۳۹۴ به دو شرکت خصوصی «زئوس» و «آریاک» واگذار شد و از زمان واگذاری این مجتمع کارگران بیش از ۳۰۰ بار تجمع و اعتصاب کردند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید