در هجدهمین روز از اعتصابات کارگران هفت تپه، سه نفر از کارگران بازداشتی آزاد شدند

در هجدهمین روز از اعتراضات کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت‌تپه،  سه تن از کارگران این شرکت  به نام های محمد خنیفر، مسلم آرمند و حسن فاضلی که در روز یکشنبه ۲۷ آبان، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند،  به صورت موقت آزاد شدند، اسماعیل بخشی، نماینده کارگران و سپیده قلیان، فعال مدنی کماکان در بازداشت بسر می برند.

امروز کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت‌تپه مانند سایر روزهای گذشته در اعتراض  به پرداخت نشدن مطالبات صنفی‌شان در مقابل فرمانداری شوش دست به تجمع اعتراضی زدند.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه اعلام کرد که امروز پنج شنبه اول آذر، محمد خنیفر، مسلم آرمند و حسن فاضلی سه نفر از نمایندگان بازداشتی کارگران آزاد شدند.

براساس این گزارش اسماعیل بخشی دیگر نماینده کارگران و سپیده قلیان همچنان در بازداشت هستند.

دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۵ کارگر نیشکر هفت تپه به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

اسامی افرادی که شب دوشنبه آزاد شده بودند، سعید الکثیر، عماد کثیر، عظیم سرخه، علیزاده، سعید منصوری، محمد خنیفر، جلیل احمدی، ایمان اخضری، پویا بشمه، امید آزادی، صمیر احمدی، سلامت‌نیا، محمود سعدی ،خالد تمیمی و مهدی داوودی عنوان شده است.

اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه از ۱۴ آبان امسال، پس از آن آغاز شد که گزارش‌هایی مبنی بر متواری یا دستگیر شدن مالکان خصوصی نیشکر هفت‌تپه منتشر شد.

صدها کارگر، شرکت نیشکر هفت‌تپه، بیش از دوهفته است که در اعتراض به خصوصی‌سازی این شرکت و عدم توجه مسئولان به خواسته‌هایشان و همینطور معوقات مزدی خود، دست به اعتصاب زده‌ اند.

در روزهای اخیر شدت دامنه اعتراضات افزایش یافت و خانواده‌های کارگران شرکت هفت‌تپه نیز به خیابان‌های شهر شوش آمده و ضمن برپایی تجمع با سر دادن شعارهایی مطالبات‌شان را خواستار شدند.

مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در سال ۱۳۹۴ به دو شرکت خصوصی «زئوس» و «آریاک» واگذار شد و از زمان واگذاری این مجتمع کارگران بیش از ۳۰۰ بار تجمع و اعتصاب کردند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید