تداوم بازداشت امید شاه محمدی، فعال صنفی معلمان دیواندره

با وجود وعده های مسئولان و پیگیری های خانواده، امید شاه‌محمدی، فعال صنفی معلمان دیواندره که در روز دوشنبه ۲۱ آبان، از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده بود، کماکان در بازداشتگاه اداره اطلاعات سپاه بسر می برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، یک روز قبل از آغاز دور دوم اعتصابات معلمان در ایران، روز دوشنبه ۲۱ آبان، امید شاه محمدی، معلم اهل دیواندره از سوی ماموران امنیتی این شهر بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات سپاه سنندج منتقل شد.

یک منبع آگاه در این رابطه به کمپین گفت: «با توجه به پیگیری های خانواده و همچنین وعده های حراست اداره آموزش پرورش دیواندره برای آزادی این معلم زندانی، وی کماکان در بازداشت بسر می برد.»

دوشنبه هفته گذشته ماموران امنیتی بدون در دست داشت حکم قضایی با ورود و بازرسی منزل امید شاه محمدی در دیواندره، پس از ضبط برخی از لوازم شخصی، وی را بازداشت کردند.

ازدلایل بازداشت و اتهامات مطروحی علیه امید شاه محمدی تاکنون اطلاع دقیقی در دست نیست و این معلم   طی ۱۰ روز بازداشت،  تنها یک بار موفق به تماس تلفنی با خانواده شده و کماکان تحت فشار روحی و  بازجویی قرار دارد.

انجمن صنفی معلمان کردستان روز ۲۶ آبان ۱۳۹۷ در محکومیت بازداشت، تهدید و احضار گسترده فعالان صنفی و فرهنگیان، بیانیه‌ای منتشر کرد و نسبت به افزایش موج این بازداشت‌ها هشدار داد.

گفته می شود، پس از  دور دوم تحصن سراسری معلمان، در روزهای سه‌شنبه ۲۲ و چهارشنبه ۲۳ آبان‌ماه، موج بازداشت، تهدید و احضار معلمان در  سراسر کشور از سوی نهادهای امنیتی آغاز شد.

در بخشی از این بیانیه آمده‌است: «ما دغدغه‌های خویش را بارها حضوری و غیر حضوری با مسئولان امر در میان گذاشته‌ایم، اما گویا مسئولان با سکوت و بی‌اعتنایی خویش، خواست ما معلمان را زیر پای سکوت خویش پایمال کرده‌اند. این بی‌حرمتی با خواسته‌های بر حقمان، ما را به برگزیدن گونه‌های دیگری از اعتراضات قانونی و مدنی واداشت.»

در سالیان گذشته، فعالان و تشکل‌های حقوق صنفی معلمان بارها با انتشار بیانیه‌ها و یا برگزاری تجمع‌های مسلمت آمیز در تهران و شهرهای دیگر، از سیاست‌های دولت‌های جمهوری اسلامی ایران در قبال آموزش و پرورش و نیز فرهنگیان انتقاد کرده‌اند که گاه این اعتراضات با سرکوب و بازداشت مواجه شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل