مدیر آموزش و پرورش اصفهان: متهم به تجاوز در دبستان پسرانه بازداشت شد

پس از انتشار اخباری مبنی بر تجاوز به تعدادی از دانش آموزان دبستان پسرانه‌ای در شهر اصفهان، مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش این استان از بازداشت فرد متهم به تجاوز خبر داد.

 علیرضا مهدی، در واکنش به این خبر گفته است: “فرد مورد اتهام دستگیر شده است، او نایب رییس انجمن اولیا و مربیان مدرسه بوده است.”

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آقای مهدی همچنین اضافه کرد: “منتظر نظر نهایی پزشکی قانونی هستیم، آموزش و پرورش ناحیه چهار نیز از این فرد به دلیل از بین بردن شأن آموزش و پرورش شکایت کرده است.”

همزمان مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه تحقیقات در این زمینه در حال انجام است، عنوان کرد که برخی از والدین دانش آموزان ادعایی مبنی بر تجاوز مطرح کرده‌اند و پرونده این موضوع به مراجع قضایی ارسال شده است.

یکی از والدین این دانش آموزان نیز گفته است: “مگر این مدرسه دوربین نداشته که چنین اتفاقی رخ داده است، کودکان با ترس و لرز به این مدرسه وارد می‌شوند و از سرویس بهداشتی ترس دارند.”

او همچنین گفت: “گفته می‌شود که دوربین مدرسه نیز دستکاری شده است.”

بی‌بی‌سی‌ فارسی گزارش داد که در ارتباط با این مسئله، تعدادی از خانواده‌ها امروز در اعتراض به این موضوع در مقابل این مدرسه تجمع اعتراضی برگزار کردند.

همچنین براساس گزارش باشگاه خبرنگاران این کودک آزاری جنسی “دو سال” در جریان بوده است. متهم پرونده کودکان را با “قمه” تهدید می کرده که نباید به کسی چیزی بگویند. گزارش باشگاه خبرنگاران حاکی است که “مدیر این مدرسه نیز در جریان این اتفاق بوده و اقدامی انجام نداده است.”

این نخستین بار نیست که چنین گزارشی منتشر می‌شود.

تجمع والدین مقابل مدرسه پسرانه اصفهان

در خردادماه امسال گزارشی درباره آزار و اذیت جنسی تعدادی از دانش آموزان دبیرستان پسرانه در منطقه دو تهران رسانه‌ای شد، ناصر کوهستانی، مدیر آموزش‌ و پرورش منطقه ۲ شهر تهران، با تائید این خبر گفته بود: “این معاون بازداشت شده و پرونده‌اش در مجتمع قضایی بعثت در حال بررسی است و سیستم حقوقی آموزش‌ و پرورش نیز به عنوان شاکی حقوقی علاوه بر خانواده‌ها،‌ شکایت خود را از این فرد ثبت کرده است.”

براساس گزارش رسانه‌های ایران “ناظم در دبیرستان پسرانه غیرانتفاعی معین در غرب تهران مشغول به کار بود به اتهام اشاعه فحشا، وارد کردن سیگار و مشروب به داخل مدرسه و توزیع آن، نشان دادن فیلم‌های غیر اخلاقی و …” بازداشت شده و مورد محاکمه قرار گرفته است.

این ناظم در دادگاه به ۱۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. در عین حال گزارش شده که وی بعد از حکم دادگاه از تعدادی از خانواده شاکیان پرونده شکایت کرده است.

چندی پیش مدیر کل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این پرونده گفت: “این اتفاق به ما هشدار می‌دهد که اگر بخواهیم درباره بهداشت فردی خودمراقبتی، ارتقای آگاهی زیستی و سلامت بدن برای دانش‌آموزان صحبت کنیم خطایی انجام نداده‌ایم بلکه همه این موضوعات به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا آن‌ها در شرایط بحرانی از خود محافظت کنند. البته کسانی که مخالف این موضوع هستند باید بدانند که هم‌اکنون خیلی از دانش‌آموزان ما آموزش‌های خودمراقبتی ندیده‌اند و این به نفع آن‌ها نیست.”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید