حمید رحمتی، معلم در تحصن: “در صورت به جواب نرسیدن، دست به عملی می‌زنم که جبران مافات آن غیر ممکن است”

حمیدرضا رحمتی، از اعضای کانون فرهنگیان شهرضا که در اعتراض به بازداشت معلمان، در محوطه آ‌موزش و پرورش این شهر، از روز دهم آذرماه دست به “تحصن تک‌نفره” زده‌است، می‌گوید در صورتی که تا فردا روز دوشنبه ۱۹ آذرماه، از تحصن خود نتیجه‌ای نگیرد، “ممکن است دست به عملی بزند که جبران مافات آن دیگر غیرممکن باشد”.

این معلم ساکن شهرضا، گفته که اگر اعتراضش نتیجه‌ای نداشته‌باشد، اعتراض خود را به سطح شهر خواهد کشاند، اما در مهلتی سه روزه و در نامه‌ای سرگشاده‌ای که نسخه‌ای از آن برای کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ارسال شده، نوشته “بنده امروز [شنبه] اعلام کرده بودم حرکت خود را به سطح شهر خواهم برد و مطمئن بودم و هستم که حتی نخواهند گذاشت حرکت بنده شروع شود. اما با قبول نظر تمامی افرادی که در تماس بودم از حرکت روز شنبه (امروز) منصرف و مهلت ۳ روز دیگر برای انجام کاری تازه که شاید قابل پیش‌بینی نباشد می‌دهم و امیدوارم دوستان قوه‌قضاییه برای انجام وظیفه خود سعی نمایند و عدالت را اندک اندک در جامعه برپا دارند”.

در ادامه متن کامل نامه حمید رحمتی، را بخوانید:

“درود، به امید حق، امروز شنبه ۹۷/۹/۱۷ می‌باشد و از روزی که بنده به مسئولین شهر اعلام کرده‌ام، خواهان رعایت کمترین عدل در قوه قضاییه کشور هستم و خواهان آزادی فرهیخته‌ترین افراد که به خاطر حق طلبی در زندان‌های ساخت قضاتی همچون مرتضوی (که خود با بزرگترین بخشش ها در زندان است و اگر عدالت بر قرار می‌بود باید هزارها بار اعدام برای او مقرر می‌شد) در نامه ای اعلام به حرکت اعتصاب غذا و تحصن کردم تا امروز ۱۳ روز می‌گذرد.

شاید مسئولین در چند روز اول چون آن را جدی نگرفتند همانند دیگر مسئولیت‌های خود به سهولت از کنار آن گذشتند، اما پس از چند روز که محیط آنگونه که حق می‌خواست برای احقاق حق (البته همه آنچه می‌نویسم به نظر بنده‌ی ناقص، حق می‌آید و مطمئنا کسانی شاید به خاطر منافع مخالف آن هستند) رقم بخورد و صدای بنده به گوش آنان که باید برسد رسید. اما حال این دوستانی که خود را خدای ملت می‌دانند، نه خادم ملت! نمی‌خواهند دست به عملی بزنند که شاید عدالت اندکی سر جای خود (حداقل در یک مورد بسیار کوچک معلمان زندانی) قرار گیرد.

خوب بنده امروز اعلام کرده بودم حرکت خود را به سطح شهر خواهم برد و مطمئن بودم و هستم که حتی نخواهند گذاشت حرکت بنده شروع شود. اما با قبول نظر تمامی افرادی که در تماس بودم از حرکت روز شنبه (امروز) منصرف و مهلت ۳ روز دیگر برای انجام کاری تازه که شاید قابل پیش‌بینی نباشد می‌دهم و امیدوارم دوستان قوه‌قضاییه برای انجام وظیفه خود سعی نمایند و عدالت را اندک اندک در جامعه برپا دارند.

پس ممکن است در صورت به جواب نرسیدن، روز دوشنبه دست به عملی بزنم که جبران مافات دیگر غیر ممکن باشد. امید که برای برقراری عدالت، ثانیه‌ها را نیز از دست ندهیم.

«حمیدرضا رحمتی ۱۷ آذر ۹۷»”

حمید رحمتی، در دو روز اول تحصنش، دست به اعتصاب غذای خشک زده‌بود، اما به دلیل وضعیت جسمانی‌ نامناسب و “بنا به خواهش دوستانش” از اعتصاب غذای خود دست کشید.

محمود بهشتی‌لنگرودی، اسماعیل عبدی و محمدحبیبی سه معلم و فعال صنفی محبوس در بند، از جمله افرادی بودند که از این تحصن حمایت خود را اعلام کردند.

کمپین پیش از این در گزارشی به تحصن این معلم اشاره کرده بود.

حمید رحمتی، معلم شهرضایی که بنا به گفته همکارانش در اکثر جلسات شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران شرکت می‌کرده، از منتشر کنندگان “قلم معلم” در شهرضا است.

وی در سال ۸۶، به مدت ۲ سال به یکی از روستاهای ساری تبعید شد و در حادثه تصادفی مجروح شد و مدتی در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفت و در نهایت به شهرضا بازگشت.

او در سال‌های قبل هم از همکاران خود دفاع کرده و برای آزادی معلمان زندانی چندین بار دست به اعتصاب زده‌بود.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید