آرمان غفوری با تامین وثیقه آزاد شد

آرمان غفوری، فعال محیط زیست امروز پس از ماه‌ها بازداشت با تامین وثیقه آزاد شد.

آرمان غفوری، فعال محیط زیست و دانشجوی جغرافیای دانشگاه پیام نور مریوان که ۸ مردادماه ۹۷ از سوی نیروهای ادارە‌ی اطلاعات شهرستان مریوان بازداشت و پس از اتمام مراحل بازجویی طی سه ماه بازداشت در تاریخ ۹ آبان‌ماه به زندان منتقل شده بود، امروز ۱۹ آذرماه ۱۳۹۷با تامین وثیقه از زندان مریوان آزاد شد.

پیش تر یک منبع مطلع به کمپین گفته بود: “خانواده این فعال محیط زیست به دلیل فشار نهادهای امنیتی تا چند روز از انتشار خبر بازداشت وی امتناع کرده‌بودند و حتی یک بار به دلیل تهدید از سوی نهادهای امنیتی در تاریخ ۲۵ مرداد اعلام کردند که وی یا قید وثیقه آزاد شده‌، در حالی او کماکان در بازداشت نهادهای امنیتی بود”.

آرمان غفوری پیش‌تر در تاریخ ٢۱ اسفند ۹۶ به همراه ۱۰ فعال مدنی دیگر به دلیل شرکت در تجمعاتی در محکومیت “حمله‌ی ارتش ترکیه به شهر عفرین” بازداشت و نهایتا با کفالت ۵ میلیون تومانی آزاد شدە‌بود.

در طی سال های اخیر بارها اعضای انجمن سبز چیا به دلیل فعالیت های خود از سوی نیروهای امنیتی و دستگاه قضایی جمهوری اسلامی تحت فشار قرار گرفته و بعضا نیز بازداشت شده اند.

انجمن سبز چیا در سال ۱۳۸۱ توسط شماری از فعالان محیط زیست مریوان تاسیس شد و پس از شش سال و در سال ۱۳۸۷ موفق به دریافت مجوز رسمی فعالیت از فرمانداری مریوان شد. این انجمن در سال ۱۹۹۳ و به پاس تلاش و کوشش در راستای فعالیت های زیست محیطی، فرهنگ سازی خودداری از شکار و فعالیت های مؤثر برای مهار آتش سوزی جنگل های زاگرس موفق به کسب جایزه ملی محیط زیست شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید