همسر یک زندانی سیاسی محکوم به اعدام به حبس محکوم شد

دستگاه قضایی ایران، نشمیل قویتاسی، همسر زندانی سیاسی محکوم به اعدام را به حبس تعزیری محکوم کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شعبه یکم دادسرای نظامی ارومیه، نشمیل قویتاسی، شهروند مهابادی را با اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد.

وی همسر ارسلان خودکام زندانی محبوس در زندان مرکزی ارومیه است که با اتهام “جاسوسی و همکاری با احزاب مخالف حکومت” به اعدام محکوم شده است.

گفتنی است، نشمیل قویتاسی در اردیبهشت ماه ۹۷ به مدت یک ماه در بازداشت به سر برده و سپس با قید وثیقه ۵۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

ارسلان خودکام، همسر نشمیل قویتاسی، ۵۰ ساله، اهل شهر مهاباد و از اعضای سپاه پاسداران، ‌در فروردین ماه سال ۱۳۹۷ جهت ماموریتی از طرف سپاه پاسداران از مهاباد به اشنویه مسافرت کرده است وی در این سفر از سوی اطلاعات سپاه بازداشت شد. خودکام مدت سه ماه را تحت بازجویی این نهاد امنیتی و اطلاعات ارومیه سپری کرد و در نهایت به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد.

کمپین پیش از این از صدور حکم اعدام علیه ارسلان خودکام خبر داده بود.

اتهام اولیه وی که در دادسرا تفهیم شد “همکاری با حزب دمکرات کردستان ایران” عنوان شد که پس از حدود ۶ جلسه محاکمه در دادگاه انقلاب ارومیه پرونده این زندانی امنیتی-سیاسی به شعبه ۳۲ دادگاه نظامی ارومیه ارجاع و نهایتا طی یکماه بدون داشتن حق وکیل به اتهام “جاسوسی و همکاری با احزاب معاند نظام” به اعدام محکوم گردید.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل