گزارشی از تجمع اعتراضی ایرانیان مقیم آلمان در کارلسروهه؛ شنبه ۲۴ آذرماه ۹۷/ تصویر

بار دیگر در شنبه‌ای که گذشت، شماری از ایرانیان مقیم کارلسروهه در آلمان، یک تجمع اعتراضی در خیابان اصلی شهر برگزار کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شنبه ۲۴ آذرماه ۹۷ برابر با ۱۵ دسامبر ۲۰۱۸، شماری از ایرانیان مقیم کارلسروهه آلمان، در خیابان اصلی شهر با برپایی تجمعی اعتراضی خواستار رسیدگی به وضعیت کارگران هفت‌تپه و فولاد اهواز شدند.

اجتماع کنندگان، خواستند که صدای کارگران معترض در ایران به گوش جهان برسد و گفتند: « هر چند که دور از وطنیم اما نه فقط از کارگران هفت تپه و فولاد که از حق اعتصاب همه کارگران در ایران حمایت می‌کنیم».

یکی از حاضران در تجمع به کمپین گفت: «ما خواستار احقاق حقوق همه زندانیان هستیم چرا که اکنون در ایران فعالان سیاسی، روزنامه نگاران، دانشجویان، فعالان حقوق بشر، فعالان حقوق زنان و کودکان، کارگران، معلمان، منتقدان حکومت ایران، هنرمندان، فعالان محیط زیست، اقلیت‌های قومی و مذهبی، اعضای انجمن‌های مدنی، وکلا و بسیاری دیگر از گروه‌های اجتماعی، همگی در زندان‌های حکومت جمهوری اسلامی ایران هستند، اما رهبران، همچنان در قدرت به سر می‌برند».

این فرد افزود: «درست است که از وطن دوریم، اما ما می‌خواهیم که صدای اعتراض و اعتصاب کارگران به گوش دنیا برسد».

وی در ادامه اضافه کرد: «ما خواستار آزادی زندانیان عقیدتی و سیاسی هستیم و افرادی مانند آتنا دایمی، آرش صادقی، سهیل عربی، گلرخ ایرایی، محمدعلی طاهری، نرگس محمدی، زینب جلالیان، مصطفی دانشجو، اسماعیل عبدی و همه کسانی که تنها به دلیل بیان عقیده‌شان در زندان هستند، باید آزاد شوند».

گفتنی است شرکت کنندگان در تجمع با پخش بروشورهایی در میان شهروندان آلمانی در این خصوص اطلاع رسانی کرده و از وحید صیادی نصیری نیز که پس از ۶۰ روز اعتصاب غذا در زندان جان باخت، یاد کردند.

تصاویر مرتبط با تجمع اخیر ایرانیان مقیم آلمان را در انتهای همین خبر ببینید.

کمپین پیش از این گزارش‌هایی را در خصوص تجمعات اعتراض‌آمیز ایرانیان مقیم آلمان منتشر کرده‌بود.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید