امید شاه‌محمدی، فعال صنفی معلمان دیواندره با وثیقه آزاد شد

امید شاه‌محمدی، فعال صنفی معلمان دیواندره که در روز دوشنبه ۲۱ آبان، از سوی مأموران امنیتی بازداشت‌شده بود، پس از ۳۹ روز بازداشت، با تأمین وثیقه به‌صورت موقت آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷،  امید شاه‌محمدی، معلم و فعال صنفی معلمان دیواندره کردستان که یک روز پیش از آغاز تحصن سراسری آبان ماه معلمان از سوی نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت‌شده بود، پس از ۳۹ روز بازداشت با تأمین وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت آزاد شد.

روز دوشنبه ۲۱ آبان،  یک روز قبل از آغاز دور دوم اعتصابات معلمان در ایران، مأموران امنیتی بدون در دست داشت حکم قضایی با ورود و بازرسی منزل امید شاه‌محمدی در دیواندره،  پس از ضبط برخی از لوازم شخصی، وی را بازداشت  و به بازداشتگاه اداره اطلاعات سپاه سنندج منتقل کردند.

انجمن صنفی معلمان کردستان روز ۲۶ آبان ۱۳۹۷ در محکومیت بازداشت، تهدید و احضار گسترده فعالان صنفی و فرهنگیان، بیانیه‌ای منتشر کرد و نسبت به افزایش موج این بازداشت‌ها هشدار داد.

گفته می شود، پس از  دور دوم تحصن سراسری معلمان، در روزهای سه‌شنبه ۲۲ و چهارشنبه ۲۳ آبان‌ماه، موج بازداشت، تهدید و احضار معلمان در  سراسر کشور از سوی نهادهای امنیتی آغاز شد.

در سالیان گذشته، فعالان و تشکل‌های حقوق صنفی معلمان بارها با انتشار بیانیه‌ها و یا برگزاری تجمع‌های مسلمت آمیز در تهران و شهرهای دیگر، از سیاست‌های دولت‌های جمهوری اسلامی ایران در قبال آموزش و پرورش و نیز فرهنگیان انتقاد کرده‌اند که گاه این اعتراضات با سرکوب و بازداشت مواجه شده است.

بیشتر بخوانید:

بیانیەی انجمن صنفی معلمان کردستان در خصوص بازداشت و فشار بر فعالان صنفی

حامد نرگسی، از اعضای کانون صنفی معلمان با وثیقه آزاد شد/ تداوم بازداشت امید شاه‌محمدی

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید