گزارشی از تجمع ایرانیان مقیم آلمان؛ جمعه ۳۰ آذرماه ۹۷/ ویدئو

شماری از ایرانیان مقیم فرانکفورت در آلمان و در یک تجمع اعتراضی، در مقابل کنسولگری ایران، حمایت خود از بازداشت‌شدگان کارگری نیشکر هفت‌تپه و فولاد اهواز را اعلام کرده و خواستار پایان بخشیدن به احکام صادره برای سایر فعالان مدنی و سیاسی در کشور شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، جمعه ۳۰ آذرماه ۹۷ برابر با ۲۱ دسامبر ۲۰۱۸، شماری از ایرانیان مقیم فرانکفورت، مقابل کنسولگری ایران با برپایی یک تجمع اعتراضی خواستار رسیدگی به وضعیت کارگران نیشکر هفت‌تپه و فولاد اهواز شدند. شرکت کنندگان در این تجمع ضمن انتشار بیانیه‌هایی، از مقامات جمهوری اسلامی خواستند که باقی کارگران تحت بازداشت، فورا آزاد شده و محدویت‌های اعمال شده علیه آنان لغو شود.

یکی از شرکت کنندگان در این تجمع به کمپین گفت: «ما خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی و عقیدتی از زندان‌های ایران هستیم و اعلام کردیم که معلمان، کارگران، دانشجویان و همه فعالان در تلاش هستند که در مسیر رسیدن به دموکراسی گام بردارند و خواسته‌هایی بر حق دارند که جمهوری اسلامی به آن اعتنایی نکرده و هر بار به نحوی با طرح جرایم امنیتی و سیاسی برای فعالان مدنی و سیاسی احکام حبس و زندان صادر می‌کند».

این فرد افزود: «قرار دادن جان و کرامت انسان‌ها در محور تفکر انسانی است که فراتر از هر چیزی است و تا تفکر انسان‌مداری برقرار نشود، کشتار انسان‌ها متوقف نخواهد شد. انسان‌مداری به ما یاد می‌دهد که مقام انسان از هر مقامی بالاتر است و تا زمانی که این نگاه در جامعه سوار نشود، حذف فیزیکی فعالان به طرق مختلف ادامه دارد».

وی در بخشی از گفته‌هایش اضافه ‌کرد: «این ایده برای حاکمیت دشوار است، ولی ما می‌خواهیم که برای جان انسان‌ها ارزش قایل شده و البته ما بر این باور هستیم که باید بر حفظ و کرامت جان انسان‌ها تمرکز کرد. در همین خصوص ما خواهان لغو فوری مجازات اعدام در ایران هستیم».

توجه: برای دیدن ویدئوهای بیشتر در مورد این تجمع به تلگرام کمپین مراجعه کنید.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید