اجرای حکم شلاق شاعر و نویسنده آذربایجانی

روز گذشته، حکم شلاق محمدحسین سوداگر، شاعر و نویسنده آذربایجانی در دادسرای شهرستان خوی اجرا شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز گذشته، یک‌شنبه دوم دی‌ماه، حکم ۷۴ ضربه شلاق محمدحسین سوداگر، شاعر و طنزنویس آذربایجانی که پیش‌تر از سوی شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری ۲ شهرستان خوی به اتهام “نشر اکاذیب” صادر شده‌بود، در دادسرای این شهر اجرا شد.

یک منبع مطلع در این خصوص به کمپین گفت: «این حکم مرتبط با شکایت سال ۹۶، مجید مقدم رئیس شورای شهر خوی و اعمال نفوذش در دادگاه، صادر و به اجرا در آمده‌است و دلیل آن طرح سوالاتی از جانب آقای سوداگر از مجید مقدم عنوان شده‌است».

این منبع افزود:‌ «آقای سوداگر در مطالب طرح شده اش، گفته بود که وی مدرک دکترا ندارد و فقط دارای مدرک فوق لیسانس است و چرا خودش را در پوسترهای انتخاباتی دارای مدرک دکترا و استاد دانشگاه شهید بهشتی معرفی می‌کرده‌است».

لازم به توضیح است که بنا به گزارش این منبع آگاه “چهار روز پیش اجرای احکام خوی با آقای سوداگر تماس گرفته و از او خواسته بودند که به دادگاه مراجعه کند، اما به دلیل عدم مراجعه وی به دادگاه، ماموران امنیتی روز گذشته به منزل او مراجعه کرده و ضمن بازداشتش، او را به دادسرای خوی منتقل و همان‌جا نیز حکم شلاق را اجرا کردند».

گفتنی است، اجرای حکم شلاق این شاعر و نویسنده، باعث بروز واکنش‌هایی از سوی فعالان مدنی آذربایجانی شده‌است.

فعالان حقوق بشر و نهادهای بین‌المللی، اجرای احکام شلاق را مصداق بارز شکنجه دانسته و در بیانیه‌های مختلف آن را مخالف کرامت انسانی و تحقیرآمیز می‌دانند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید