کرم اله خزایی، شهروند بهایی به دادگاه انقلاب کرج احضار شد/ سند

کرم اله خزایی، شهروند بهایی ساکن کرج از سوی دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، کرم اله خزایی، شهروند بهایی ساکن کرج با دریافت احضاریه‌ای برای تاریخ ۱ بهمن‌ماه ۹۷ به دادگاه انقلاب این شهرستان احضار شده است.

بر اساس این احضاریه، اتهام او «تبلیغ علیه نظام از طریق انجام مصاحبه های متعدد با شبکه VOA فارسی» عنوان شده است.

آزار سیستماتیک شهروندان بهایی در کشور، طی ماه‌ها و هفته‌های اخیر افزایش یافته است.

پیش‌تر، مرتضی اسماعیل‌پور، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بهاییان گفته‌بود: «بازداشت‌های دسته جمعی و گسترده‌ای علیه بهاییان در کشور صورت گرفته و در هفته‌های اخیر دست‌کم صد نفر بازداشت‌ شده‌اند و در ادامه بازداشت و آزار سیستماتیک شهروندان بهایی در کشور، طی ماه‌ها و هفته‌های اخیر، شاهد افزایش موج بازداشت‌ها بوده‌ایم.»

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در حالی مدعی شد کسی برای مذهب بهاییت و یا اعتقاد نداشتن به خدا به زندان نمی‌رود که در حال حاضر بهاییان، نوکیشان مسیحی و کسانی که به دلیل اعتقاد شخصی مطلبی را بر خلاف اعتقادات اسلامی در فضای اجتماعی نوشته‌اند بازداشت و به حکم‌های سنگین محکوم شده‌اند. علاوه بر اینکه بسیاری از بهاییان فقط به دلیل مذهب‌شان شغل خود را از دست داده‌‌اند، محروم از تحصیل شده‌اند، اموالشان مصادره شده و یا حتی کشته شدند. ادعاهای آقای ظریف خلاف آنچه در چهل سال اخیر صورت گرفته را نشان می‌دهد.

فعالان حقوق بهائیان معتقدند، شهروندان بهایی در ایران از آزادی‌های مرتبط با باورهای دینی محروم هستند و بسیاری از شهروندان بهایی صرفا به دلیل اعتقاد به آئین بهایی از سوی نیرو های امنیتی بازداشت و زندانی می‌شوند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید