موج گسترده بازداشت‌ها در شهرهای مختلف کردستان ادامه دارد

طی روزهای گذشته، ماموران امنیتی با یورش به منزل و یا محل کسب ۹ تن از شهروندان در استانهای غربی کشور، آنها را بازداشت و به مکان‌های نامعلومی منتقل کرده‌اند.

طی روزهای اخیر، دست‌کم ۹ تن از شهروندان مناطق کُردنشین، در شهرهای بوکان، بانه، سرپل ذهاب، ایلام و پیرانشهر، بازداشت شده‌اند.

در گزارش کانون مدافعان حقوق بشر کردستان آمده است:

روز ۱ دی ماه ۱۳۹۷، نیروهای امنیتی یک شهروند اهل بوکان، با نام “سعید خاکی” را در محل کسب خود در منطقه امیرآباد شهرستان بوکان، بازداشت  و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

روز پنج‌شنبه ۲۹ آذر ماه ۱۳۹۷، یک شهروند اهل بانه با نام “عثمان فرجی” از سوی ماموران امنیتی و بدون ارائه مجوز قضایی، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

در تاریخ چهارشنبه ۲۸ آذرماه ۱۳۹۷، “صابر خوشایند” شهروند ساکن روستای “رمک” از توابع سرپل ذهاب، از سوی نیروهای امنیتی بدون ارائه مجوز قضایی، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

روز یکشنبه ۲ دی‌ماه ۱۳۹۷، “امیر برکتی” شهروند کرد ساکن ایلام، بدون ارائه مجوز قضایی، از سوی ماموران لباس شخصی امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌است.

از سوی دیگر در اواخر آذرماه، چهار شهروند دیگر با اتهام “همکاری با یکی از احزاب مخالف حکومت” در شهر پیرانشهر، از سوی اداره اطلاعات این شهر بازداشت شده‌اند.

دو برادر به نام‌های سید لقمان طاهری ۴۵ سالە و سید مصلح طاهری ۵٠ سالە، سید رحیم (تراکتور ساز) ۴ـ احمد قلاتە رش کە پس از بازداشت بە بازداشتگاه ادارە اطلاعات در شهر ارومیە منتقل شدەاند.

شامگاه یک‌شنبه ۲ دی ماه ۱۳۹۷، “جهانگیر محمودی” شهروند اهل نودشه، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

شایان ذکر است که؛ در غالب موارد فوق الذکر، بازداشت‌ها بدون ارائه مجوز قضایی و با اتهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق همکاری با یکی از احزاب مخالف حکومت” صورت گرفته اما هنوز اتهامات انتسابی آنان محرز نشده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل