انتقال یک شهروند به بازداشتگاه ارومیه همزمان با انتقال یک شهروند دیگر به زندان اشنویه جهت اجرای حکم

یک شهروند از اهالی روستای «سوجه» اشنویه به نام «سلام مردان» به بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات ارومیه منتقل شده است؛ همزمان با این خبر یک شهروند اهل اشنویه به نام «اهون پیروتی» جهت اجرای حکم بازداشت شده است.

«سلام مردان» ۲۷ ساله فرزند خالد، روز ۸ آبان از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاههای امنیتی منتقل شد‌.

او روز دوشنبه ۳ دی‌ماه ۱۳۹۷ برای اولین بار توانسته است تا به مدت ده دقیقه خانواده‌اش را ملاقات کند.

این شهروند تاکنون از حق دسترسی به وکیل محروم مانده است.

یک منبع مطلع در این رابطه به ماف نیوز گفته است: «سلام مردان به اتهام همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام بازداشت شده اما با این حال اطلاع دقیقی از مصادیق اتهام مطروحه علیه وی به دست نیامده است.»

در خبری دیگر روز دوشنبه ۳ دی‌ماه ۹۷، «اهون پیروتی» ۲۷ ساله فرزند رسول از اهالی روستای چشمه‌گل از توابع اشنویه جهت اجرای حکم هشت ماه حبس به زندان این شهر منتقل شده است.

آقای پیروتی پیشتر با اتهامات «تبلیغ علیه نظام» و «هواداری از احزاب کرد مخالف نظام» توسط دادگاه انقلاب اشنویه به هشت ماه حبس محکوم شده بود.

او روز شنبە ٢٠ آذر ۹۵ توسط نیروهای امنیتی در بخش مرکزی دهستان اشنویه شمالی به همراه سه تن دیگر بازداشت شد و پس از اتمام مراحل بازجویی، روز ۶ دی‌‌ماه ۹۵ با تودیع وثیقه‌ی ۳۰ میلیون تومانی تا هنگام صدور رأی دادگاه به صورت موقت آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید