گزارشگران بدون مرز؛ بازداشت یک شهروند خبرنگار برای پوشش خبرهای اعتصاب‌های کارگری را محکوم کرد

گزارش‌گران بدون مرز (RSF) بازداشت عسل محمدی، شهروند-خبرنگار و مدافع حقوق کارگران را محکوم می‌کند. این دانشجوی دانشگاه آزاد و عضو تحریریه نشریه دانشجویی گام را ماموران وزارت اطلاعات به تاریخ  ۱۴ دی ماه ۱۳۹۷ پس از بازرسی منزل بازداشت کرده‌اند.

عسل محمدی افزون بر انتشار خبرهای اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه در شبکه‌های اجتماعی، نوشته‌هایی درباره این موضع  در سایت‌های خبری منتشر کرده بود. دلایل بازداشت وی به خانواده و وکلا اعلام نشد. چند روز پس از بازداشت خانواده مطلع شدند که وی به زندان اهواز منتقل شده است.

وضعیت جسمی و روحی عسل محمدی، فعال مدنی و از اعضای تحریریه نشریه «گام» نامناسب گزارش‌شده است.

نشریه گام امروز در کانال تلگرامی خود خبر داد: “پس از پیگیری و تلاش فراوان خانواده، مادر عسل محمدی موفق به دیداری کوتاهی با او در اداره اطلاعات اهواز شده است؛ در این دیدار که با حضور مأمورین امنیتی در زمان ملاقات همراه بوده است وضعیت جسمی و روحی عسل محمدی وخیم گزارش‌شده است.”

این نشریه معتقد است که بازداشت خانم محمدی در ارتباط با حمایت های وی از کارگران معترض هفت‌تپه و فولاد اهواز بوده است؛ با این حال تاکنون از اتهامات  ودلایل بازداشت این فعال کارگری اطلاعی در دست نیست.

عسل محمدی دانشجوی داروسازی دانشکده علوم دارویی دانشگاه آزاد تهران و از اعضای تحریریه نشریه «گام»، فعال مدنی و مدافع حقوق کارگران است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل