حمایت فعالان کُرد از نسرین ستوده در تحصن+عکس

روز سه شنبه پنجم خردادماه چند از تن از فعالان کُرد با حضور در مقابل کانون وکلا حمایت خود را از خانم نسرین ستوده اعلام کردند.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این فعالان کُرد اعتراض خود را نسبت به سلب حق کار یک شهروند خانم نسرین ستوده اعلام کردند و ایستادگی خانم نسرین ستوده را در دفاع از حقوق پایمال شده دگراندیشان، محرومان و حذف شدگان جامعه ارج نهادند.
انور حسین پناهی فعال مدنی و زندانی سیاسی سابق که که همراه با چندین تن از فعالان دیگر کرد به مدت یک ساعت جلو درب کانون وکلا همراه خانم ستوده تحصن کردند، ضمن رساندن پیام تعدادی از خانواده زندانیان سیاسی و اینکه هم اکنون زندانیان سیاسی در بدترین شرایط در زندانها بسر می برند، از خانم ستوده و دیگر کسانی که در عرصه حقوق بشر فعال هستند، درخواست کرد که صدای زندانیان سیاسی کُرد را بشنوند و از آنها حمایت کنند.
انور حسین‌پناهی خود که از فعالان مدنی کُرد است، سال گذشته پس از سپری کردن شش سال زندان، با قید وثیقه و همچنین تبعید به خارج از محل زندگی خود، از زندان مرکزی سنندج آزاد و هم‌اکنون در تبعید و در خارج از کردستان به ‌سر می‌برد.

گفتنی است که روز شنبه ۲۶ مهرماه سال گذشته، شعبه دوم دادگاه انتظامی وکلا به ریاست ماجد وثوقی، وکیل پایه یک دادگستری و دو تن از دادیاران این شعبه، حکم محرومیت نسرین ستوده از وکالت را صادر کرده است.

این دادگاه که به منظور رسیدگی به درخواست دادسرای اوین تشکیل شده بود، با «محرومیت او از وکالت به مدت سه سال» موافقت کرده است.

سه روز بعد در روز سه‌شنبه ۲۹ مهرماه، ستوده، در اعتراض به حکم محرومیت از وکالت خود توسط دادگاه انتظامی وکلا و آزار دگراندیشان به دست حکومت ایران و کنترل روز افزون رژیم بر کانون وکلا و قوه قضائیه در مقابل ساختمان کانون وکلای مرکز در تهران دست به تحصن زد، که از آن تاریخ تاکنون، این تحصن‌ به طور مداوم ادامه داشته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید