تجمع دانشجویان دانشگاه آزاد تهران در اعتراض به واژگونی اتوبوس / ویدئو

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران امروز در اعتراض به حادثه واژگونی اتوبوس هم دانشگاهی هایشان در محوطه دانشگاه تجمع کردند و خواستار استعفای رئیس دانشگاه آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران صبح روز جاری ۸ دی‌ماه ۱۳۹۷ با تجمع در مقابل درب ورودی دانشگاه، در اعتراض به واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان و کشته شدن ۱۰ تن، با سر دادن شعار «ولایتی استعفا» خواستار استعفای علی اکبر ولایتی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شدند.

در همین راستا آقای ولایتی گفته است که «در پیگیری قانونی پرونده جانباختگان حادثه علوم و تحقیقات کوتاهی نخواهد شد».

نیلوفر رادمهر یکی از دانشجویانی است که بر اثر واژگونی اتوبوس جان خود را از دست داده است، حالا مادر او نیز امروز به معترضان پیوسته و می‌گوید: «دخترم پر پر شد ، من تا جواب نگیرم و حق دخترم رو نگیرم از پا نمی نشینم، چطور است وقتی اتوبوس کربلا چپ میشود میگویید شهید اما به این بچه ها گفته می‌شود فوتی؟ بچه های ما شهدای علم هستند».

در ادامه این تجمعات، دانشجویان واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد تهران امضای طوماری را آغاز کرده و خواستار «عذرخواهی رسمی و استعفای مسئولان مقصر در واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان»، «استعفای علی اکبر ولایتی رئیس هیات امنا،محمد مهدی طهرانجی رئیس دانشگاه آزاد و رضا مسعودی رئیس واحد علوم تحقیقات» و «نظارت هیات دانشجویی بر عملکرد هیات امنای دانشگاه آزاد» شدند.

 

در حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران، روز سه‌شنبه ۴ دی‌ماه ۱۳۹۷ دست‌کم ۱۰ نفر کشته و ۲۵ دانشجو نیز زخمی شدند؛ “فرسوده بودن” اتوبوس از علل این حادثه عنوان شد.

نویسنده: دانیال بابایانی

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل